Amaç: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü lisans eğitiminde verilen teorik ve uygulama içeren Elektroterapi (I ve II) dersini uzaktan eğitim ile almış öğrencilere yönelik planlanan uygulamalı eğitim seminerinin ders başarısı ve öğrenme çıktıları üzerine etkilerini saptamak amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Elektroterapi (I ve II) dersini 2.sınıfta iken almış ve başarılı olmuş 4. sınıfta okumakta olan 53 fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencisi dahil edildi. “Kişisel Bilgi Toplama Formu”, “Ders Başarısı Değerlendirme Formu” ve “Dersin Öğrenim Çıktılarına Yönelik Bilgi Toplama Formu” uygulamalı eğitim semineri öncesi, seminerden hemen sonra ve seminerden altı ay sonra katılımcılar tarafından dolduruldu.
Bulgular: Öğrencilerin seminer öncesi ortalama ders başarı puanı 100 üzerinden 30.48 iken seminerden hemen sonra 56.53 puan ve 6 ay sonra 31.12 puan olarak hesaplandı. Öğrencilerin %27.4’ü öğrenim çıktılarının tüm maddelerine seminer öncesi kesinlikle katılıyorum ve katılıyorum yanıtını verirken, bu oran seminerden hemen sonra %90.2, seminerden 6 ay sonra ise %81.4 olarak belirlendi (p<0,05).
Sonuç: Pandemi nedeniyle elektroterapi dersini uzaktan eğitim ile alan öğrencilere yönelik gerçekleştirilen uygulamalı eğitim seminerleri ile ders başarı durumu ve öğrenme çıktılarına ulaşma konusunda olumlu katkılar sağlandı. Bu bağlamda uzaktan eğitim ile alınmış uygulamalı derslerde yaşanan eksiklik ve dezavantajların giderilmesi için eğitim seminerleri düzenlenebilir.
Yazarlar çalışmaya katılan tüm katılımcılara teşekkür eder.
Aim: It is aimed to determine the effects of the applied training seminar planned for the students who took the theoretical and practical electrotherapy (I and II) course given in the undergraduate education of the Physiotherapy and Rehabilitation Department by distance education on the course success and learning outcomes.
Material and Method: The study included 53 physiotherapy and rehabilitation department students who were studying in the 4th grade, who took the Electrotherapy (I and II) course while in the 2nd year and were successful. “Personal Information Collection Form”, “Course Success Evaluation Form” and “Course Learning Outcomes Information Collection Form” were filled by the before, immediately after and six months after the practical training seminar.
Results: While the average course success score of the students before the seminar was 30.48 out of 100, it was calculated as 56.53 points immediately after the seminar and 31.12 points after six months. While 27.4% of the students answered that “absolutely agree” and “agree” with all the items of the learning outcomes before the seminar, this rate was determined as 90.2% right after the seminar and 81.4% after the seminar (p<0.05).
Conclusion: Practical training seminar for the students who took the electrotherapy course with distance education due to the pandemic made positive contributions to the success of the course and reaching the learning outcomes. In this context, training seminars can be organized to eliminate the deficiencies and disadvantages experienced in the applied courses taken by distance education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.