Bu çalışmada, hava
araçlarında kullanılan farklı bileşenli yapıların hibrid nanoparçacık
takviyesiyle epoksi yapıştırıcıların kayma dayanımları araştırılmıştır. 8 kat
0°/90° düz dokuma karbon kumaştan el yatırma tekniği vakum yardımıyla 1,7±0,1
mm kalınlığında üretilmiştir. Üretilen karbon elyaf takviyeli epoksi
kompozitler (KETEK) ile 2024-T3 Alüminyum (Al) levhalar modifiye edilmiş epoksi
yapıştırıcılarla tek taraflı bindirmeli bağlantı olarak ASTM D1002-10
standartlarına göre test edilmiştir. Al 2024-T3 malzeme ASTM D3933-98 fosforik
asit anotlama ve KETEK numuneler ise ASTM D2093-03 standartlarına göre yüzey
hazırlama yöntemleri kullanılmıştır. Epoksi reçineye ağırlıkça %0,5 Bor Nitrür
Nanoplateler (BNNPs) ile ağırlıkça farklı oranlarda (%0,5, 1,0 ve 1,5) nano
gümüş (Ag) parçacıkları ilave edilmiştir. Hibrid nanoyapıştırıcılar ile
referans numunelerin kayma dayanımları, elastik modülleri ve kayma şekil
değişimleri karşılaştırılmıştır. Hibrid nanoyapıştırıcı sistemlerin kırılma
analizi, taramalı elektron mikroskobu (SEM) kullanılarak incelenmiştir. Farklı
şekil ve boyutlardaki nanomalzemelerin kırık yüzeylerde, destekledikleri farklı
enerji dağıtım mekanizmaları nedeniyle belirgin özellikler sunduğunu
mikroyapıları ortaya çıkarmıştır. Modifiye edilmiş epoksi yapıştırıcıların
termogravimetrik analizi (TGA) ile bozunma sıcaklıkları, termal kararlılığı ve
kalan kütle miktarları karakterize edilmiştir.
Tek taraflı bindirmeli bağlantı Kayma dayanımı Nanoparçacık Hibrid nanoyapıştırıcı
In this study, shear strength of epoxy adhesives with hybrid
nanoparticle reinforcement of various component structures used in aircraft was
investigated. 8 layer 0°/90° flat woven carbon fabric hand depositing technique
vacuum system is produced with a thickness of 1.7 ± 0.1 mm. Produced carbon
fibers reinforced epoxy composites (KETEK) and 2024-T3 Aluminum (Al) sheets
were tested in accordance with ASTM D1002-10 standards as a one-sided overlap
connection with modified epoxy adhesives. Al 2024-T3 material ASTM D3933-98
phosphoric acid anodization and KETEK samples were used according to ASTM
D2093-03 standards. To the epoxy resin was added 0.5 wt. % Boron Nitride
Nanoplatelets (BNNPs) and nano-silver (Ag) particles in different ratios (0.5,
1.0, and 1.5%) by weight. The shear strength, elasticity modulus and slip
pattern changes of the hybrid nanoparticles and reference samples were
compared. Fracture analysis of hybrid nanoadhesive systems was investigated
using scanning electron microscopy (SEM). The microstructures revealed that
nanomaterials with different shapes and dimensions provide distinct features on
the fracture surfaces due to the different energy dissipation mechanisms, which
they support. The thermogravimetric analysis (TGA) of the modified epoxy
adhesives was characterized by decomposition temperatures, thermal stability
and residual mass quantities.
Single lap joints Shear strength Nanoparticles Hybrid nanoadhesive
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Research Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Journal of Boron by Turkish Energy Nuclear Mineral Research Agency is licensed under CC BY-NC-SA 4.0