ÖZET
Anatomi eğitimi ve bu eğitiminin nasıl olması gerektiği yıllardır araştırılan ve geri bildirimlerle
değerlendirilen bir konudur. Yapılan çalışmada 212 tane araştırma görevlisinin anatomi eğitimi
ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve anatomi eğitiminin uzmanlık dönemlerinde ve öğrencilik
dönemlerinde nasıl olması gerektiği konusundaki yorumları anket çalışması ile toplanmıştır. Anket
çalışması Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi temel ve klinik bilimlerinde görev yapan araştırma
görevlileri üzerinde yapıldı. Toplam 212 araştırma görevlisi çalışmaya dahil edildi. Araştırma görevlileri
,4 tanesi açık uçlu olmak üzere toplam 13 soru içeren bir ankete yanıt verdiler. Araştırma
görevlilerinin %50.5’i bulundukları bölümlerdeki lisans eğitiminde almış oldukları anatomi
dersini yararlı, % 24.1’i çok yararlı, %17.9’u yararsız olarak değerlendirirken, % 7.5’i ise kararsız
olduğunu belirtmiştir. Araştırma görevlilerinin %51.9’u lisans eğitiminde verilen anatomi derslerinin
içeriğini yeterli bulurken, % 31.1’i artırılması gerektiğini, % 14.2’si azaltılmasını, % 2.4’ü ise,
anatomi dersinin gerekli bir ders olmadığını belirtmişlerdir. Araştırma görevlilerinin görüşlerini
içeren bu çalışma, eğitime yardımcı olabileceği inancıyla sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Anatomi; Anatomi eğitimi; Tıp; Geri bildirim.
Bölüm | Orjinal Çalışma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |