5. sınıf öğrencilerine uygulanan değerler eğitimi odaklı grup rehberliği çalışmasının etkililiğini incelemek amacıyla hazırlanan nicel yaklaşımın deneysel desenlerinden zayıf deneysel tek grup ön test– son test deseni kullanılan bu çalışmada değerler eğitimi odaklı grup rehberliği oturumlarının grup üyeleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Sakarya’nın Erenler ilçesinde, devlet okulunda okuyan 10 kişilik bir deney grubundan oluşan 5. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmada Beldağ, Özdemir ve Nalçacı (2016) tarafından geliştirilen Değerler Eğitimi Ölçeği deney grubuna deney öncesi ve sonrası ön test/son test olarak uygulanmıştır. Değerler Eğitimi Odaklı Grup Rehberliği Programı her bir oturumu 45 dakika süren ve toplam 10 oturumdan oluşan bir programdır. Verilerin analizinde deney grubunun ön test- son testleri arasındaki farkı belirlemek amacıyla, örneklem sayısının düşük olması nedeniyle parametrik olmayan testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Tek grup ön test-son test modelinde rastgele bir gruba bağımsız değişken uygulaması yapıldıktan sonra bu grubun ölçme aracından aldığı ön test-son test puanlarının aritmetik ortalaması arasında anlamlı bir farklılık bulunursa bu sonucun uygulamanın etkili olduğu anlamına geldiği ifade edilmektedir. Araştırma sonucunda, Değerler Eğitimi Odaklı Grup Rehberliği uygulamasının 5. Sınıf öğrencilerin değer kazanımında etkili olduğu diğer bir ifadeyle deney grubunda olumlu yönde değişimin yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 9 |