Bu çalışmanın amacı, 12-14 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin özgüven düzeylerinin voleybol egzersizine bağlı incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubu Saraçoğlu Toki Mustafa Çetin Ortaokulu’nda okuyan 12-14 yaş grubu 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan çocukların özgüven düzeylerini belirlemek için “Piers-Harris 1984 tarafından geliştirilen ve Öner 1996 Türkçe’ye uyarlanan Özgüven Ölçeği Self- Concept Scale kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi, Independent-sample T testi ve Paired-sample T testi kullanılmıştır. Özgüvenin isabet üzerine etkisi ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Bu çalışmada hata düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, 12-14 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin özgüven duygusunun voleybol egzersizine bağlı incelenmesi amacı ile yapılan çalışmada, Voleybol egzersizi yapan çocukların özgüven düzeylerinin servis atma becerisi üzerine etkisinin incelenmesi amacı ile yapılan araştırmada, Bayan deneklerin özgüven son test guruplar karşılaştırılmasında, deney ve kontrol gurupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Erkek deneklerin isabet ön test ve isabet son test karşılaştırılmasında, deney ve kontrol gurupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Voleybol egzersizi yapan deney grubu son test puanları anlamlı derecede ön test puanlarından daha yüksek bulunmuştur. Bayan ve erkeklere ilişkin özgüven ön test ve özgüven son test değerlerinin anlamlı olduğu gözlemlenmektedir. Kadın ve erkek deneklerde, özgüven ön test değerleri ile isabet ön test değerleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmanın sonucunda 12-14 yaş grubu çocuklarda voleybol egzersizinin özgüven duygusunu olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz.
The aim of this study is to examine self-confidence lecel of students on serving ability in volleyball.The sample group of the study is consisted of 80 students aged 12-14 , attending Primary of Saraçoğlu Toki Mustafa Çetin. Both the experimental and the control group were applied Piers Harris Children’s Self-Concept Scale by Piers Harris before and after 8 week procedure.The SPSS statistical program version 16.0 was used for data analysis. Findings were summarized with mean and standard deviation. One- Sample Kolmogorov-Smirnov was used to determine whether the data has normal distribution, independent-samples t-tests were used to determine significant differences among independent variables while Paired Sample test was used to determine the significant differences among the dependent variables. For this study, the criterion for significance was set at an alpha level of p< 0. 05.The research indicates a statistical difference P
Children Volleyball Exercises Self-confidence Serving Ability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 2 |