Araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma grubu Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 81 erkek 69 kadın olmak üzere toplam 150 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi uygulanmış betimsel bir araştırma olarak ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Riggo (1986) tarafından geliştirilip, Türkçe ’ye uyarlama çalışmaları Yüksel (1998) tarafından gerçekleştirilen Sosyal Beceri Envanteri (SBE) ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ortaya koyduğu bulgulara göre, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin; cinsiyet, sigara kullanma, spor yapma, algılanan sosyo-ekonomik değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Cinsiyet Değişkenine göre erkek öğrencilerin duyuşsal kontrol düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sigara kullanma değişkenine göre duyuşsal anlatımcılık ve sosyal kontrol alt boyutlarında ortalamaya bakıldığında sigara kullanmayan öğrencilerin sigara kullanan öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Spor yapma değişkenine göre, Sosyal kontrol alt boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur. Spor yapmayan öğrencilerin spor yapan öğrencilere göre sosyal kontrol düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Algılanan sosyo-ekonomik değişkenine göre, duyuşsal duyarlılık alt boyutunda, öğrencilerin algıladıklar sosyo-ekonomik düzeyine göre sosyo-ekonomik durumu düşük olarak düşünen öğrencilerin orta ve iyi olarak hisseden öğrencilere göre duyuşsal duyarlılık düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 2 |