Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının akademik öz düzenleme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya Bingöl Üniversitesi bünyesinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören tesadüfi yöntemle seçilmiş 170 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Manuel Martinez-Pons (2000) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Kaplan (2014) tarafından yapılan akademik öz düzenleme ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ve öz düzenleme ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile istatistiksel analizleri yapılmıştır. Adaylara ilişkin kişisel bilgiler ve envanter toplam puanları ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri tespit edilerek verilmiştir. Adayların öz düzenleme becerilerinin belirlemek için ikili karşılaştırılmalarda t testi, çoklu karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi (Anova) testleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları neticesinde akademik öz düzenleme becerileri ile cinsiyet, yaş, sınıf ve genel akademik not ortalaması değişkenine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmen adaylarının akademik öz düzenleme düzeyleri ile araştırmada kullanılan demografik özellikler olan cinsiyet, yaş, sınıf ve genel akademik not ortalaması değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Öz düzenlemenin bireyin hedeflerine ulaşması için çok önemli bir kavram olduğu ve kişinin planladığı hedeflerine yönelik olarak yapacağı davranışlara göre şekilleneceğinden, herhangi bir değişkene göre farklılaşmayacağı söylenilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 2 |