Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKREATİF ETKİNLİKLERE KATILIMA BAĞLI OLARAK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUMLARI: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 16 Sayı: 3, 194 - 209, 19.12.2022

Öz

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarını değerlendirmek amacıyla nicel paradigma kapsamında tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyo-demografik yapılarına ilişkin farklılığın yanında katılınan rekreasyonel etkinlikler (fiziksel, sosyal, kültürel-sanatsal, turistik ve diğer etkinlikler) katılım düzeylerine (alt-orta-üst düzey) ayrılarak boş zaman faaliyetlerine yönelik tutum farklılıkları da değerlendirilmiştir. Bu amaçla çalışmanın örneklemini Selçuk Üniversitesinin on altı fakülte ve dört meslek yüksekokulunda öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 720 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin sınıf değişkenine göre boş zaman aktivitelerine yönelik tutum ölçeğinin herhangi bir alt boyutta anlamlı bir farklılık gözlenmezken, öğrencilerin cinsiyetlerinin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını, boş zaman süresi yeterliliğine ilişkin algılarının bilişsel ve davranışsal tutumlarını, inanç ve değerlerin boş zamanı değerlendirmede yön vermesinin de davranışsal tutumlarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca katılım düzeyine (alt-orta-üst düzey) göre; katılınan fiziksel ve diğer rekreasyonel etkinliklerin davranışsal tutumu, katılınan sosyal ve kültürel rekreasyonel etkinliklerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumu etkilediği görülürken, katılınan turistik etkinliklerde herhangi bir farklılık görülmemiştir.

Kaynakça

  • 1. Agopyan A (2015) Comparison of body composition, cardiovascular fitness, eating and exercise habits among university students. Anthropologist 19(1):145–156
  • 2. Lapa, T. Y., Ardahan, F., (2009). Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Nedenleri Ve Değerlendirme Biçimleri. Spor Bilimleri Dergi, 20 (4) , 132-144
  • 3. Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27 (2), 13-21.
  • 4. Beccaria K., Canney M., Goldwirt L., Fernandez C., Piquet J., Perier M.-C., Lafon C., Chapelon J.-Y., (2015). Carpentier A., Ultrasound-induced opening of the blood-brain barrier to enhance temozolomide and irinotecan delivery: An experimental study in rabbits. J. Neurosurg. 10.3171/2015.4.JNS142893
  • 5. Tuncay S. (2000) Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 244 -251.
  • 6. Yayla, Ö., ve Çetiner, H. (2019). Boş Zamanların Değerlendirilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Boş Zaman Tatminine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 6(1), 219-228.
  • 7. Ağaoğlu, Y.S., (2002). Türkiye'deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
  • 8. Buyuruk M. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları Ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının İncelenmesi, Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • 9. Aslan L.N., (2000). Üniversite öğrencilerinin boş zaman değerlendirme eğilimi. İzmir: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • 10. Akgül B., M., Gürbüz, B., (2011). Boş Zaman Tutum Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Ocak 2011, XVI(1), 37-43.
  • 11. Ragheb, M. G., J. G. Beard, (1982), Measuring Leisure Attitudes.Journal of Leisure Research 14:155-162.
  • 12. Dinç, H., Koca, H.B., Poyraz, A. ve Aydemir, K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Anlamlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • 13. Karakullukçu Ö.F. (2020). Öğretmen Adaylarının Boş Zaman Tutumlarının İncelenmesi. Spormetre, 18(1), 264-272.
  • 14. Ragheb, M. G., Tate, R. L. (1993). A behavioral model of leisure participation, based on leisure attitude, motivation and satisfaction. Leisure Studies. 12, 6 1 -70.
  • 15. Walker. G. J., Deng J. ve Chapman R. (2007) Leisure attitudes: A follow-up study comparing canadians, chinese in canada, and mainland chinese. World Leisure Journal, 49:4, 207- 215.
  • 16. Siegenthaler, K. L., O'Dell, I. (2000) leisure attitude, leisure satisfaction, and perceived freedom in leisure within family dyads. Leisure Sciences, 22(4), 281-296.
  • 17. Akyüz, H., Yaşartürk, F., Karataş, İ., Türkmen, M.,&Zorba, E., (2018) Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin serbest zaman motivasyonlarının mutluluk düzeyleri üzerine etkisi.Journal of Human Sciences, 15(2), 1086-1096.
  • 18. Kara, F.M., Sarol, H., & Güngörmüş, H.A. (2018).Üniversite öğrencilerinde serbest zaman tutumu ve tutkunluk düzeylerinin ı̇ ncelenmesi. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Bildiri Özetleri Kitabı, 10-13 Mayıs, Bodrum/Muğla, Türkiye, 427-428.
  • 19. Özşaker M., Dorak R.F., Vurgun N., Uludağ S., (2016), Serbest Zaman Tutum Kapsamında Problemli İnternet Kullanımı Ve Yalnızlık: Rekreatif Aktivitelere Katılım Açısından Bir Değerlendirme, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 5, (3), 30-39.
  • 20. Kaya C., (2021). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde Öğrenim Gören Üniversite Topluluk Merkezine Üye Olan Öğrencilerin Boş Zaman Tutumları ve Üye Oldukları Topluluklara Olan Bağlılıklarının İncelenmesi., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • 21. Gürtekin A., (2019), Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları ile Sosyalleşme Taktikleri ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 22. Sarı, İ., ve Kaya, E. (2016). Serbest Zamanı Tatmini Okul Başarısını Artırır mı? Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Tatmini ve Genel Not Ortalaması Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 11-17.
  • 23. Deng, J., Walker, G., &Swinnerton, G. (2005). Leisure attitudes: A comparison between Chinese in Canada and Anglo-Canadians. Leisure/Loisir, 29 (2): 239-273.
  • 24. Akgül BM (2011)., Farklı Kültürlerdeki Bireylerin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Ankara-Londra Örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 25. Binbaşıoğlu H., Tuna H., (2014), Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: Doğu Anadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt: 5 Sayı:2, 74-93.
  • 26. Tuna, B., (1994), Üniversite-Kent Kültürel İletişiminde Halkla İlişkilerin İşlevi, Bir Model Olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 27. Çelik, Z. (2014). Ankara Polis Koleji Öğrencilerinin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 28. Çimen, Z. ve Sarol, H. (2015). Serbest zaman tutumu: Üniversite öğrencilerine yönelik araştırma. III. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi Bildiri, 295-299.
  • 29. Akyüz H., Türkmen M., (2016) "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği", International Journal of Sport Culture and Science, vol. 4, no. Special Issue 1, pp. 340-357.
  • 30. Tektaş N., Tektaş M. & İncaz, S. (2017). Examination of the Attitudes of University Students towards Leisure Time Activities: Bandırma Onyedi Eylul University Example, Journal of Current Researches on Social Sciences, 7 (4), 323-336.
  • 31. Denkel, M. (2019). Ünı̇versı̇te Öğrencı̇lerı̇nı̇n Rekreatı̇f Faalı̇yetlere Bakış Açılarının Değerlendı̇rı̇lmesı̇;Trakya Ünı̇versı̇tesı̇ Kırkpınar Besyo Örneğı̇, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 32. Balaban İ., (2020), Yağlı Güreş Sporcularının Serbest Zaman Tutum Düzeylerinin İncelenmesi, Trakya Ünı̇versı̇tesı̇ Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü Rekreasyon Yönetı̇mı̇ Anabı̇lı̇m Dalı., Yüksek Lı̇sans Tezı̇.
  • 33. Denkel, M., Sağıroğlu, İ., Taşkın, C. & Ayar, H. (2020). Öğrencilerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutum düzeylerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(5), 2297-2307. doi.org/10.7827/TurkishStudies.44042
  • 34. Karadeniz, F., Müftüler, M., Gülbeyaz, K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutum Ve Engellerinin İncelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi., 1 (2) , 21-36.
  • 35. Erkan M., Yalız-Solmaz D., Güven G., (2021), Covid-19 Pandemi Döneminde Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumlarının İncelenmesi, Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 189-201.
  • 36. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • 37. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS: and sex and drugs and rock ’n’ roll (3. Ed.). London: Sage Publications
  • 38. Tekin, H. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • 39. Chun S., Lee Y., Kim B., Heo J. (2012). The contribiton of leisure participation and leisure satisfaction to stress related growths, Leisure Sciences. 34(5), 436-449.
  • 40. Kaya, S. ve Gürbüz, B. (2015). An examination of university students’ attitudes towards leisure activities. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 6(3), 46-59.
  • 41. Bakay, M. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 42. Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutum Düzeylerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısını Belirlemedeki Rolünün İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırıkkale Üniversitesi SBE
  • 43. Rona, M. Ş. ve Erol, A. E. (2020). Investigation of leisure time attitude of university students according to some parameters (example of Northern Cyprus). Asian Journal of Education and Training, 6(3), 479-484.
  • 44. Kaya, S., Isıdorı, E., Sarol, H. (2015). An examination of adolescents’ attitudes towards leisure activities. Journal of Human Sciences, 12(2), 485-501.
  • 45. Pala, A., Biner M., Öncen, S., ve Kargün M. (2015). Futboltenisi sporcularının boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Spor, Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, 77-82.
  • 46. Gökyürek, B. (2016). An analysis of leisure attitudes of the individuals participating in dance activities and the relationship between leisure attitude and life satisfaction. International Journal of Environmental & Science Education, 11(10), 3285-3296.
  • 47. Sanin, B. (2019). Türkiye’deki Meslek Yüksekokulları Spor Yönetimi Programı Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi.
  • 48. Jaiswal, N., Bahedia, A. (2016). ‘A Gender Study On The Leisure Time Activities (LTA) Pursued By The Youth’ Stud Home Com Sci, 10(1-3), 26-33.
  • 49. Thapa B, Confer J.J., Mendelsohn J. (2004). Trip motivations among water-based recreationists. In paper presentation at the 2nd international conference on monitoring and management of visitor flows in recreational and protected areas. Rovaniemi, Finland, 208-212.
  • 50. Phillips R.A., (2003) Stakeholder Theory And Organizational Ethics., Berrett-Koehler: San Francisco CA.
  • 51. Mannell, R. C., Kleiber, D. A. (1997). A Social Psychology of Leisure. Venture Publishing Inc.

UNIVERSITY STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS LEISURE TIME ACTIVITIES DUE TO PARTICIPATION IN RECREATIVE ACTIVITIES: THE CASE OF SELÇUK UNIVERSITY

Yıl 2022, Cilt: 16 Sayı: 3, 194 - 209, 19.12.2022

Öz

In this study, a quantitative paradigm-based survey model was used to determine university students' attitudes towards leisure activities. Variations in attitudes toward leisure activities, as well as differences in the socio-demographic mix of university students, were studied in the study. The levels of student engagement in leisure activities (physical, social, cultural-artistic, touristic, and other activities) were categorized into the lower, middle, and high levels, and variations in attitudes toward leisure activities. The sample of this study consists of 720 volunteer students selected randomly and studying in sixteen faculties and four vocational schools of Selcuk University, Tükiye.As a result of the research, no statistically significant difference was observed in any sub-dimension of the students' attitude toward leisure activities according to the class variable. Despite this, it has been identified that the students' gender influences their cognitive, affective, and behavioral attitudes; their perceptions of leisure time adequacy affect their cognitive and behavioral attitudes; and that beliefs and values direct their leisure time affect their behavioral attitudes.Additionally, according to the level of participation (lower-middle-high level), while it was observed that participation in physical and other leisure activities affects behavioral attitudes, participation in social and cultural leisure activities affects cognitive, affective, and behavioral attitudes, there was no difference in the participation in tourist activities.

Kaynakça

  • 1. Agopyan A (2015) Comparison of body composition, cardiovascular fitness, eating and exercise habits among university students. Anthropologist 19(1):145–156
  • 2. Lapa, T. Y., Ardahan, F., (2009). Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Nedenleri Ve Değerlendirme Biçimleri. Spor Bilimleri Dergi, 20 (4) , 132-144
  • 3. Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27 (2), 13-21.
  • 4. Beccaria K., Canney M., Goldwirt L., Fernandez C., Piquet J., Perier M.-C., Lafon C., Chapelon J.-Y., (2015). Carpentier A., Ultrasound-induced opening of the blood-brain barrier to enhance temozolomide and irinotecan delivery: An experimental study in rabbits. J. Neurosurg. 10.3171/2015.4.JNS142893
  • 5. Tuncay S. (2000) Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 244 -251.
  • 6. Yayla, Ö., ve Çetiner, H. (2019). Boş Zamanların Değerlendirilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Boş Zaman Tatminine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 6(1), 219-228.
  • 7. Ağaoğlu, Y.S., (2002). Türkiye'deki Üniversitelerin Rekreasyon Programlarının Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
  • 8. Buyuruk M. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları Ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının İncelenmesi, Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • 9. Aslan L.N., (2000). Üniversite öğrencilerinin boş zaman değerlendirme eğilimi. İzmir: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • 10. Akgül B., M., Gürbüz, B., (2011). Boş Zaman Tutum Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Ocak 2011, XVI(1), 37-43.
  • 11. Ragheb, M. G., J. G. Beard, (1982), Measuring Leisure Attitudes.Journal of Leisure Research 14:155-162.
  • 12. Dinç, H., Koca, H.B., Poyraz, A. ve Aydemir, K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Anlamlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • 13. Karakullukçu Ö.F. (2020). Öğretmen Adaylarının Boş Zaman Tutumlarının İncelenmesi. Spormetre, 18(1), 264-272.
  • 14. Ragheb, M. G., Tate, R. L. (1993). A behavioral model of leisure participation, based on leisure attitude, motivation and satisfaction. Leisure Studies. 12, 6 1 -70.
  • 15. Walker. G. J., Deng J. ve Chapman R. (2007) Leisure attitudes: A follow-up study comparing canadians, chinese in canada, and mainland chinese. World Leisure Journal, 49:4, 207- 215.
  • 16. Siegenthaler, K. L., O'Dell, I. (2000) leisure attitude, leisure satisfaction, and perceived freedom in leisure within family dyads. Leisure Sciences, 22(4), 281-296.
  • 17. Akyüz, H., Yaşartürk, F., Karataş, İ., Türkmen, M.,&Zorba, E., (2018) Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin serbest zaman motivasyonlarının mutluluk düzeyleri üzerine etkisi.Journal of Human Sciences, 15(2), 1086-1096.
  • 18. Kara, F.M., Sarol, H., & Güngörmüş, H.A. (2018).Üniversite öğrencilerinde serbest zaman tutumu ve tutkunluk düzeylerinin ı̇ ncelenmesi. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Bildiri Özetleri Kitabı, 10-13 Mayıs, Bodrum/Muğla, Türkiye, 427-428.
  • 19. Özşaker M., Dorak R.F., Vurgun N., Uludağ S., (2016), Serbest Zaman Tutum Kapsamında Problemli İnternet Kullanımı Ve Yalnızlık: Rekreatif Aktivitelere Katılım Açısından Bir Değerlendirme, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 5, (3), 30-39.
  • 20. Kaya C., (2021). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde Öğrenim Gören Üniversite Topluluk Merkezine Üye Olan Öğrencilerin Boş Zaman Tutumları ve Üye Oldukları Topluluklara Olan Bağlılıklarının İncelenmesi., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • 21. Gürtekin A., (2019), Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları ile Sosyalleşme Taktikleri ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 22. Sarı, İ., ve Kaya, E. (2016). Serbest Zamanı Tatmini Okul Başarısını Artırır mı? Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Tatmini ve Genel Not Ortalaması Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 11-17.
  • 23. Deng, J., Walker, G., &Swinnerton, G. (2005). Leisure attitudes: A comparison between Chinese in Canada and Anglo-Canadians. Leisure/Loisir, 29 (2): 239-273.
  • 24. Akgül BM (2011)., Farklı Kültürlerdeki Bireylerin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Ankara-Londra Örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 25. Binbaşıoğlu H., Tuna H., (2014), Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: Doğu Anadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt: 5 Sayı:2, 74-93.
  • 26. Tuna, B., (1994), Üniversite-Kent Kültürel İletişiminde Halkla İlişkilerin İşlevi, Bir Model Olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 27. Çelik, Z. (2014). Ankara Polis Koleji Öğrencilerinin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 28. Çimen, Z. ve Sarol, H. (2015). Serbest zaman tutumu: Üniversite öğrencilerine yönelik araştırma. III. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi Bildiri, 295-299.
  • 29. Akyüz H., Türkmen M., (2016) "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği", International Journal of Sport Culture and Science, vol. 4, no. Special Issue 1, pp. 340-357.
  • 30. Tektaş N., Tektaş M. & İncaz, S. (2017). Examination of the Attitudes of University Students towards Leisure Time Activities: Bandırma Onyedi Eylul University Example, Journal of Current Researches on Social Sciences, 7 (4), 323-336.
  • 31. Denkel, M. (2019). Ünı̇versı̇te Öğrencı̇lerı̇nı̇n Rekreatı̇f Faalı̇yetlere Bakış Açılarının Değerlendı̇rı̇lmesı̇;Trakya Ünı̇versı̇tesı̇ Kırkpınar Besyo Örneğı̇, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 32. Balaban İ., (2020), Yağlı Güreş Sporcularının Serbest Zaman Tutum Düzeylerinin İncelenmesi, Trakya Ünı̇versı̇tesı̇ Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü Rekreasyon Yönetı̇mı̇ Anabı̇lı̇m Dalı., Yüksek Lı̇sans Tezı̇.
  • 33. Denkel, M., Sağıroğlu, İ., Taşkın, C. & Ayar, H. (2020). Öğrencilerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutum düzeylerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(5), 2297-2307. doi.org/10.7827/TurkishStudies.44042
  • 34. Karadeniz, F., Müftüler, M., Gülbeyaz, K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutum Ve Engellerinin İncelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi., 1 (2) , 21-36.
  • 35. Erkan M., Yalız-Solmaz D., Güven G., (2021), Covid-19 Pandemi Döneminde Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumlarının İncelenmesi, Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 189-201.
  • 36. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • 37. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS: and sex and drugs and rock ’n’ roll (3. Ed.). London: Sage Publications
  • 38. Tekin, H. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • 39. Chun S., Lee Y., Kim B., Heo J. (2012). The contribiton of leisure participation and leisure satisfaction to stress related growths, Leisure Sciences. 34(5), 436-449.
  • 40. Kaya, S. ve Gürbüz, B. (2015). An examination of university students’ attitudes towards leisure activities. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 6(3), 46-59.
  • 41. Bakay, M. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 42. Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutum Düzeylerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısını Belirlemedeki Rolünün İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırıkkale Üniversitesi SBE
  • 43. Rona, M. Ş. ve Erol, A. E. (2020). Investigation of leisure time attitude of university students according to some parameters (example of Northern Cyprus). Asian Journal of Education and Training, 6(3), 479-484.
  • 44. Kaya, S., Isıdorı, E., Sarol, H. (2015). An examination of adolescents’ attitudes towards leisure activities. Journal of Human Sciences, 12(2), 485-501.
  • 45. Pala, A., Biner M., Öncen, S., ve Kargün M. (2015). Futboltenisi sporcularının boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Spor, Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, 77-82.
  • 46. Gökyürek, B. (2016). An analysis of leisure attitudes of the individuals participating in dance activities and the relationship between leisure attitude and life satisfaction. International Journal of Environmental & Science Education, 11(10), 3285-3296.
  • 47. Sanin, B. (2019). Türkiye’deki Meslek Yüksekokulları Spor Yönetimi Programı Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi.
  • 48. Jaiswal, N., Bahedia, A. (2016). ‘A Gender Study On The Leisure Time Activities (LTA) Pursued By The Youth’ Stud Home Com Sci, 10(1-3), 26-33.
  • 49. Thapa B, Confer J.J., Mendelsohn J. (2004). Trip motivations among water-based recreationists. In paper presentation at the 2nd international conference on monitoring and management of visitor flows in recreational and protected areas. Rovaniemi, Finland, 208-212.
  • 50. Phillips R.A., (2003) Stakeholder Theory And Organizational Ethics., Berrett-Koehler: San Francisco CA.
  • 51. Mannell, R. C., Kleiber, D. A. (1997). A Social Psychology of Leisure. Venture Publishing Inc.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Recep Bozkurt 0000-0003-1816-3978

Ozan Deveci 0000-0002-6445-1375

Murat Erdoğdu 0000-0002-5324-2236

Erkan Faruk Şirin 0000-0002-6837-7758

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2022
Kabul Tarihi 9 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bozkurt, R., Deveci, O., Erdoğdu, M., Şirin, E. F. (2022). REKREATİF ETKİNLİKLERE KATILIMA BAĞLI OLARAK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK TUTUMLARI: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 194-209.

16227

16228

16229

16230