The research was conducted to examine the relationship between digital game addiction and social emotional learning skills. The sample of the research consisted of a total of 752 students studying in secondary schools, 394 male and 358 female with easy sampling. As data collection tools, personal information form prepared by the researcher, digital game addiction scale for children (CIDOSS) and social emotional learning skills scale (SDLL) were used. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of variance, minimum significant difference test, tukey tests were used. Correlation and regression methods were used within the content of relational model. Significant differences were found in participants of the digital game addictions and social emotional learning skills according to variables type of digital game they played. It was found that there was a negative significant relationship between digital game addiction and social emotional learning skills according to correlation analysis findings. When it is considered that the regression analysis findings, digital game addiction negatively affects social emotional learning skills. In addition, it is predicted that the level of social emotional learning skills will decrease as digital game addiction increases in secondary school students.
Bu araştırma ile dijital oyun bağımlılığı ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiş 394’ü erkek, 358’i kadın olmak üzere toplamda 752 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, çocuklar için dijital oyun bağımlılığı ölçeği (ÇİDOBÖ) ve sosyal duygusal öğrenme becerileri ölçeği (SDÖBÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way Anova), farklılığın kaynağının belirlenmesinde ise LSD ve Tukey testleri kullanılmıştır. İlişkisel model kapsamında ise korelasyon ve regresyon yöntemlerine başvurulmuştur. Katılımcıların dijital oyun bağımlılıklarında ve sosyal duygusal öğrenme becerilerinde oynadıkları dijital oyun türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulgulanmıştır. Korelasyon analizi bulgularına göre dijital oyun bağımlılığı ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulgulanmıştır. Regresyon analizi bulguları göz önünde bulundurulduğunda dijital oyun bağımlılığı, sosyal duygusal öğrenme becerilerini negatif olarak etkilemektedir. Sonuç olarak; ortaokul kademesinde öğrenim gören öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı arttıkça, sosyal duygusal öğrenme becerileri düzeylerinin azalacağı ifade edilebilir.
Oyun bağımlılık dijital oyun bağımlılığı sosyal duygusal öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 3 |