The aim of this study is to examine the physical activity levels and nutritional habits of students from different faculties studying at Niğde Ömer Halisdemir University. The target of this research is the Faculty of Sports Sciences; Department of Physical Education Teaching and Coaching, Faculty of Fine Arts; Students from the Department of Art and Music are included. With the Physical Activity survey and Nutrition survey; It is aimed to determine whether the choice of faculty and department has a positive effect on students' physical activity levels and nutrition knowledge levels. In the research, a physical activity (PA) survey and a survey were applied to determine the healthy eating habits of the students. Data analysis was done using IBM SPSS 24 package program. Kolmogorov-Smirnov test was performed to determine the normality distributions of the data. Descriptive statistical analyzes were conducted to determine the healthy eating habits of the students. In determining physical activity values, Mann-Whitney U test was used for pairwise comparisons, Kruskal Wallis H test was used for comparison between groups, and Post-Hoc tests were used to determine which group the difference was in favor of. The significance level was accepted as p<0.05. Within the scope of the study, a total of 236 students from the Faculties of Sports Sciences and Fine Arts were reached. The healthy nutrition and physical activity levels of the participants were evaluated. When comparing physical activity levels by department, statistically significant differences were detected between Coaching, Teaching, Music and Art departments. It was determined that students of the Faculty of Sports Sciences had higher physical activity levels than students of the Faculty of Fine Arts. Additionally, when the nutritional habits of the students were examined, it was seen that Sports Sciences students had breakfast more regularly, had a higher rate of eating out, and emphasized the importance of healthy nutrition more. As a result, this study reveals the differences between physical activity levels and nutritional habits of students of the Faculties of Sports Sciences and Fine Arts.
Bu çalışmanın amacı, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde öğrenim gören farklı fakülte öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve beslenme alışkanlıklarının incelenmesidir. Bu araştırmanın hedefinde Spor Bilimleri Fakültesi; Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Antrenörlük bölümü, Güzel Sanatlar Fakültesi; Resim ve Müzik bölümü öğrencileri yer almaktadır. Yapılan Fiziksel Aktivite anketi ve Beslenme anketi ile; fakülte ve bölüm seçiminin öğrenciler üzerinde fiziksel aktivite düzeyleri ve beslenme bilgi düzeylerinde olumlu bir etki olup olmadığının belirlenmesi hedeflenmektedir. Araştırmada fiziksek aktivite (FA) anketi ve öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını tespit etmek amacıyla anket uygulanmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS 24 paket programı kullanılarak yapıldı. Verilerin normallik dağılımlarını belirlemek amacıyla Kolmogorov-Smirnov testi yapılmıştır. Öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını belirlemede tanımlayıcı istatistik analizleri yapılmıştır. Fiziksel aktivite değerlerinin belirlenmesinde ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, gruplar arası karşılaştırmada ise Kruskal Wallis H testi, farkın hangi grup lehine olduğunu belirlemek için Post-Hoc testleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Çalışma kapsamında, Spor Bilimleri ve Güzel Sanatlar Fakültelerinden toplamda 236 öğrenciye ulaşılmıştır. Katılımcıların sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite düzeyleri değerlendirilmiştir. Fiziksel aktivite düzeylerinin bölüme göre karşılaştırılmasında, Antrenörlük, Öğretmenlik, Müzik ve Resim bölümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin, Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerine göre daha yüksek fiziksel aktivite düzeyine sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin beslenme alışkanlıkları incelendiğinde, Spor Bilimleri öğrencilerinin daha düzenli kahvaltı yaptığı, dışarıda yemek yeme oranlarının yüksek olduğu ve sağlıklı beslenmenin önemine daha fazla vurgu yaptıkları görülmüştür. Sonuç olarak, bu çalışma Spor Bilimleri ve Güzel Sanatlar Fakülteleri öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve beslenme alışkanlıkları arasındaki farkları ortaya koymaktadır.
fiziksel aktivite sağlıklı yaşam beslenme alışkanlığı öğrenci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 3 |