Türkiye’de dondurma
denilince ilk akla gelen ve coğrafi işareti olan Maraş dondurmasının üretici
bakış açısıyla irdelenmesi gelişimi için önemlidir. Bu bağlamda çalışmada
Kahramanmaraş ili sınırları içerisinde faaliyet gösteren dondurma üreticisi
firmalarının yapısal özellikleri, üretim ve pazarlama durumları ile sorunları
ele alınmıştır. Dondurma üretimi gerçekleştiren dokuz işletme yöneticisine yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile mülakat yapılmıştır. Sonuç olarak, üreticilerin,
Maraş dondurmasını tanıtıcı ve turistik bir değer olarak gördüğü, en çok Arap ülkelerine
ihracat yaptıkları, üretim ve pazarlama inovasyonu gerçekleştirdikleri, tümünün
HACCP belgesine sahip olduğu ve nitelikli personel temini sorunu yaşadıkları tespit
edilmiştir.
It is important for its development to examine from the producer’s point of view of Maras ice cream which is the first ice cream that springs to mind and has geographical indication in Turkey. In this context, the structural features, production, marketing and problems of the ice cream producer firms operating within the boundaries of Kahramanmaras province were discussed. Nine business managers who were involved in ice cream production were interviewed by a semi-structured interview form. As a result, it has been determined that the producers see Maras ice cream as an advertiser and touristic value, they mostly export to Arab countries, realize production and marketing innovations, all have HACCP certificate and they experience qualified personnel supply problems.
Maras ice cream Tourist product Geographical indication Kahramanmaras
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |