Progress,
improvement and sustainable development are the common goals of all countries.
In this direction countries execute projects considering their different kind
of resources such as budget, human resources, technological practice, raw
material etc. nationally or internationally. The need of project logic
impressed education and learning disciplines and project based learning emerged.
The project addressing the needs can be transformed an effective learning
process. The concept of project management emerged because sense of project
management required to complete project effective and efficient. Project
management contains skill networks in itself. In this context having required
information, attitudes and skills about project management is appropriate and
meaningful by whom carries out project based research or application. Project
management basically includes knowledge areas and process groups. Project
management knowledge areas are as follows: Scope, communication, budget, time,
human resource, procurement, risk, quality, stakeholder and integration. In
this paper knowledge areas are defined and explained. The explanations are illustrated
by an authentic E-Reading Calender project. This paper can be thought to
achieve different point of view by whom carries out project based research or
application about eight knowledge areas and interactions between each other.
Project project management knowledge areas E-Reading Calender Project
İlerleme, kalkınma ve sürekli gelişim tüm ülkelerin ortak
amaçlarındandır. Bu doğrultuda ülkeler kendi başına veya uluslararası işbirliği
içinde sahip olunan kaynakları ortaya koyarak projeler yürütmektedir. Proje
mantığının gerekliliği eğitim ve öğrenme alanında da kendini göstermiş ve proje
tabanlı öğrenme modeli ortaya konmuştur. Belirli bir ihtiyacın giderilmesi
amacıyla hazırlanan proje, aynı zamanda etkili bir öğrenme sürecine
dönüştürülebilmektedir. Zaman içerisinde projelerin etkili ve verimli bir
şekilde tamamlanabilmesi için proje yönetimi anlayışına ihtiyaç duyulmuş ve
proje yönetimi kavramı ortaya konulmuştur. Proje Yönetimi çok geniş bir beceri
ağını içinde barındırmaktadır. Bu bağlamda proje tabanlı yapılan tüm araştırma
ve uygulamalar için proje yönetimi konusunda gerekli bilgi, tutum ve becerilere
sahip olunması uygun ve anlamlı olacaktır. Proje Yönetimi, en temel hali ile
bilgi alanları ve belirli süreç gruplarından oluşmaktadır. Proje Yönetimi bilgi
alanları; kapsam, iletişim, bütçe, zaman, insan kaynakları, tedarik, risk,
kalite, paydaş ve entegrasyon yönetimi olarak belirtilebilir. Bu çalışmada
belirtilen bilgi alanlarının tanımları yapılarak, bilgi alanlarına yönelik
bilgiler verilmiştir. Bilgilerin daha kolay anlaşılabilmesi ve proje yönetimi
bilgi alanlarının daha somut bir hale getirilebilmesi için özgün olarak
geliştirilen bir E-Okuma Takvimi projesi üzerinde örneklendirmeler yapılmıştır.
Bu çalışmanın proje tabanlı uygulamalar yapan kişilere sekiz farklı bilgi alanı
ve bu alanların birbirleri ile etkileşim durumlarına yönelik farklı bir bakış
açısı kazandırabileceği düşünülmektedir.
Proje proje yönetimi proje yönetimi bilgi alanları E-Okuma Takvimi Projesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |