Pazarlama anlayışı, günümüze kadar döngüsel bir gelişim göstererek ürün odaklı yaklaşımdan (pazarlama 1.0), insan odaklı yaklaşıma (pazarlama 3.0) doğru bir gelişim süreci yaşamıştır. Zaman içerisinde pazarlama anlayışında insanın odak noktası haline gelmesi insana ilişkin ihtiyaçların saptanmasını ve satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Bu doğrultuda, pazarlama araştırmalarında nöropazarlama tekniklerinin kullanılarak tüketicilerin bilinçaltı ve bilinç düzeyindeki gerçek duygu ve düşüncelerini ortaya çıkarmak, tüketicileri anlamak için en doğru ve tutarlı yollardan biri olarak görülmeye başlanmıştır. Bu kapsamda bu çalışmada yeni bir disiplinler arası alan olarak nöropazarlamanın kavramsal olarak değerlendirilmesi ve nöropazarlama çalışmalarında kullanılan teknikler ve kullanım alanları konusunda bir inceleme yapılması amaçlanmıştır.
Marketing concept has developed from a
product-oriented approach (marketing 1.0) to a human-oriented approach
(marketing 3.0), showing a cyclical evolution. It has made it mandatory for
human beings to identify needs and determine the factors that affect purchase
behaviors. In this direction, it has begun to be seen as one of the most
accurate and consistent ways to understand consumers by using neuromarketing
techniques in marketing research to reveal consumers' real feelings and
thoughts at subconscious and conscious levels. In this context, it is aimed to
conceptualize neuromarketing as a new interdisciplinary field in this study and
to make an examination about the techniques and usage areas used in
neuromarketing studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Reviews |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |