Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 20 - 25, 01.01.2018

Öz

Pazarlama anlayışı, günümüze kadar döngüsel bir gelişim göstererek ürün odaklı yaklaşımdan (pazarlama 1.0), insan odaklı yaklaşıma (pazarlama 3.0) doğru bir gelişim süreci yaşamıştır. Zaman içerisinde pazarlama anlayışında insanın odak noktası haline gelmesi insana ilişkin ihtiyaçların saptanmasını ve satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Bu doğrultuda, pazarlama araştırmalarında nöropazarlama tekniklerinin kullanılarak tüketicilerin bilinçaltı ve bilinç düzeyindeki gerçek duygu ve düşüncelerini ortaya çıkarmak, tüketicileri anlamak için en doğru ve tutarlı yollardan biri olarak görülmeye başlanmıştır. Bu kapsamda bu çalışmada yeni bir disiplinler arası alan olarak nöropazarlamanın kavramsal olarak değerlendirilmesi ve nöropazarlama çalışmalarında kullanılan teknikler ve kullanım alanları konusunda bir inceleme yapılması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Akın MS, Sütütemiz, N. 2014. Nöropazarlama ve Uygulamacıların Perspektifinden Etik Yönü. Uluslarası İşletme ve Yönetim Derg, 2(1), 67-83.
  • Baş T, Tüzün H. 2017. Tüketicileri (kullanıcıları) ve Ürün Kullanımlarını Analiz Etmek için Göz İzleme Yönteminin Kullanılması. Tüketici Yazıları, 4: 217-234.
  • Başev SE. 2017. Nörobilim ve Pazarlama Entegrasyonunda Teorik Yaklaşımlar ve Uygulama Örnekleri. Artikol Yayıncılık, İstanbul, ISBN: 6059273596.
  • Bercea MD. 2013. Anatomy of methodologies for measuring consumer behavior in neuromarketing research. Proceedings of LCBR European Marketing Conference, 1-14.

A Conceptual Evaluation on Neuromarketing As a New Multidisciplinary Field

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 20 - 25, 01.01.2018

Öz

Marketing concept has developed from a
product-oriented approach (marketing 1.0) to a human-oriented approach
(marketing 3.0), showing a cyclical evolution. It has made it mandatory for
human beings to identify needs and determine the factors that affect purchase
behaviors. In this direction, it has begun to be seen as one of the most
accurate and consistent ways to understand consumers by using neuromarketing
techniques in marketing research to reveal consumers' real feelings and
thoughts at subconscious and conscious levels. In this context, it is aimed to
conceptualize neuromarketing as a new interdisciplinary field in this study and
to make an examination about the techniques and usage areas used in
neuromarketing studies
.

Kaynakça

  • Akın MS, Sütütemiz, N. 2014. Nöropazarlama ve Uygulamacıların Perspektifinden Etik Yönü. Uluslarası İşletme ve Yönetim Derg, 2(1), 67-83.
  • Baş T, Tüzün H. 2017. Tüketicileri (kullanıcıları) ve Ürün Kullanımlarını Analiz Etmek için Göz İzleme Yönteminin Kullanılması. Tüketici Yazıları, 4: 217-234.
  • Başev SE. 2017. Nörobilim ve Pazarlama Entegrasyonunda Teorik Yaklaşımlar ve Uygulama Örnekleri. Artikol Yayıncılık, İstanbul, ISBN: 6059273596.
  • Bercea MD. 2013. Anatomy of methodologies for measuring consumer behavior in neuromarketing research. Proceedings of LCBR European Marketing Conference, 1-14.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Reviews
Yazarlar

Şahap Akan

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akan, Ş. (2018). YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. Black Sea Journal of Public and Social Science, 1(1), 20-25.
AMA Akan Ş. YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. BSJ Pub. Soc. Sci. Ocak 2018;1(1):20-25.
Chicago Akan, Şahap. “YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME”. Black Sea Journal of Public and Social Science 1, sy. 1 (Ocak 2018): 20-25.
EndNote Akan Ş (01 Ocak 2018) YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. Black Sea Journal of Public and Social Science 1 1 20–25.
IEEE Ş. Akan, “YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME”, BSJ Pub. Soc. Sci., c. 1, sy. 1, ss. 20–25, 2018.
ISNAD Akan, Şahap. “YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME”. Black Sea Journal of Public and Social Science 1/1 (Ocak 2018), 20-25.
JAMA Akan Ş. YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. BSJ Pub. Soc. Sci. 2018;1:20–25.
MLA Akan, Şahap. “YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME”. Black Sea Journal of Public and Social Science, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 20-25.
Vancouver Akan Ş. YENİ BİR DİSİPLİNLERARASI ALAN OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. BSJ Pub. Soc. Sci. 2018;1(1):20-5.

                              22964