This study aims to explore the opinions of the students of the graphic design department of a vocational school on computer games. The study was conducted on 16 voluntary participants that study at the graphic design department of Tokat Gaziosmanpaşa University Erbaa Vocational School. We conducted a qualitative study in order to conceptualize terms and explore themes that may define the researched phenomenon. The study found that the students mostly played strategy games and believed that their game preference had a positive impact on their creativity.
Bu
çalışmanın amacı meslek yüksekokulu Grafik tasarım öğrencilerinin bilgisayar
oyunları ile ilgili öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma Gaziosmanpaşa
üniversitesi Erbaa Meslek Yüksekokulu, grafik tasarım öğrencilerinden gönüllük
esasına göre seçilmiş 16 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma Nitel bir
çalışmadır. Nitel araştırma, algıların ve olayların doğal ortamda gerçekçi ve
bütüncül bir biçimde ortaya konmasına yönelik nitel bir sürecin izlendiği
araştırma türüdür (Yıldırım & Şimşek, 2011). Olgu bilim araştırmalarında veri analizi,
yaşantıları ve anlamları ortaya çıkarmaya yöneliktir. Bu amaçla yapılan
analizlerde verinin kavramsallaştırılması ve olguyu tanımlayabilecek temaların
ortaya çıkarılması çabası vardır. Çalışma sonucunda öğrencilerin daha çok
stratejik oyunlar oynadığı sonucuna ulaşılmış ve bunun yaratıcılığa katkısı
olduğunu düşündükleri sonucuna varılmıştır.
Anahtar
Kelimeler: Bilgisayar
oyunu, grafik tasarım, öğrenci görüşü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |