Bu araştırma, kamuda görev yapan bireylerin iş yerinde hissettiği yalnızlığın iş yerinde sosyal medya kullanımına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler; Demografik Bilgi Formu, İş Yerinde Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ve İş Yeri Yalnızlığı Ölçeği kullanılarak hazırlanmış, Bakanlıkların merkez teşkilatı çalışanlarına Google Formlar aracılığıyla ve kartopu örneklem yöntemiyle iletilerek toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi 610 kişiden oluşmaktadır.
Araştırmada mevcut bir durumun ortaya konulmasına yönelik kullanılan genel tarama modeli tercih edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde ise SPSS 26.0 programı kullanılarak Güvenilirlik Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Bağımsız Örneklem T Testi, Anova Testi, Korelasyon Testi ve Regresyon Analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda, iş yerinde sosyal medya kullanımı ile iş yeri yalnızlığı arasında pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır (p<0,05). Katılımcıların iş yaşamında yalnızlık düzeylerinin cinsiyete, yaş grubuna, medeni duruma, unvanlarına ve eğitim durumuna ilişkin gözlenen farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı ortaya çıkmıştır(p>0,05). Yapılan regresyon analizi sonucuna göre duygusal yoksunluk ile iş yerinde sosyal medya kullanımı arasında anlamlı pozitif (+) ve zayıf bir ilişkinin olduğu (r=+0,108,p<0,05) görülürken, sosyal arkadaşlık ile iş yerinde sosyal medya kullanımı arasında anlamlı negatif (-) ve zayıf bir ilişkinin olduğu gözlemlenmiştir(r=+0,099,p<0,05).
İş Yeri Yalnızlığı Sosyal Medya Duygusal Yoksunluk Sosyal Arkadaşlık
This research was carried out to examine the effect of loneliness felt by individuals working in the public sector on the use of social media in the workplace. The data were collected by sending it to the employees of the central organization of the Ministries via Google Forms using the Demographic Information Form was prepared using the Social Media Usage Scale at Work and the Workplace Loneliness Scale, and snowball sampling method. The sample of the study consists of 610 people.
In the research, the general survey model used to reveal an existing situation was preferred. In the evaluation of data whereas Using SPSS 26.0 program Reliability Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Independent Sample T Test, Anova Test, Correlation Test and Regression Analysis were performed. As a result of the correlation analysis, it was determined that there was a positive relationship between the use of social media in the workplace and workplace loneliness (p<0.05). It was found that the difference between the participants levels of loneliness in business life in terms of gender, age group, marital status, titles and educational status was not statistically significant( p >0.05 ). According to the results of the regression analysis, it was observed that there was a significant positive (+) and weak relationship(r=+0.108 , p<0.05) between emotional deprivation and social media use at work, while there was a significant negative(r=+0.108,p<0.05) relationship between social friendship and social media use at work and a weak relationship was observed( r=+0.099 , p<0.05).
Workplace Loneliness Social Media Emotional Deprivation Social Friendship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri (Diğer), Sosyal Politika (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |