Araştırmada, bağımsız anaokullarında ve ilkokula bağlı anasınıflarında çalışan okul öncesi öğretmenleri ile bağımsız anaokullarında görev yapmış psikolojik danışmanların okul öncesi dönem psikososyal risk faktörlerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden etnografik araştırma modeli ile tasarlanan bu araştırmada okul öncesi öğretmenleri ve psikolojik danışmanların görüşlerinin incelenmesi amacıyla ‘‘psikososyal risk faktörleri’’, ‘‘gelişimi tehdit eden durumlar’’ ve ‘‘önleyici rehberlik hizmetleri’’ ana temaları üzerinden derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda Yozgat merkez ilçede çalışan 12 okul öncesi öğretmeni ve 12 psikolojik danışman yer almıştır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından “odak grup görüşme formu” hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi dönem psikososyal risk faktörlerinin “farkındalık düzeyi”, “tutum”, “tercih”, “geleneksel yapı”, “çevre hassasiyet düzeyi” ve “kişisel özellikler” temaları altında; okul öncesi dönem gelişimi tehdit eden durumların “ihmal”, “fiziksel istismar”, “duygusal istismar”, cinsel istismar” ve “ekonomik istismar” temaları altında; önleyici rehberlik çerçevesinde gerçekleştirilebilecek çalışmaların ise “çocuk”, “ebeveyn”, “politika”, “okul öncesi eğitim kurumları” ve “diğer kurumlarla işbirliği” temaları altında toplandığı görüşmüştür.
okul öncesi dönem psikososyal risk faktörleri önleyici rehberlik
Bozok Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
2014EF/A107
In the study, the opinions of pre-school teachers working in independent kindergartens and kindergartens connected to primary schools and psychological counselors who worked in independent kindergartens about psychosocial risks before school were examined. In-depth interviews were conducted on the main themes of "psychosocial risks", "emerging threats" and "counseling services" of the opinions of preschool teachers and psychological counselors in this study with the ethnographic research model, one of the qualitative research methods. The study group of the study included 12 preschool teachers and 12 psychological counselors working in the central district of Yozgat. A "focus group interview form" was prepared by the researchers to collect the data. Under the themes of "awareness level", "attitude", "preference", "traditional structure", "environmental sensitivity level" and "personal characteristics" of preschool psychosocial risks; Under the themes of "neglect", "physical abuse", "emotional abuse", sexual abuse and "economic abuse" of situations that threaten pre-school development; The studies that can be carried out within the framework of educational guidance were discussed under the themes of "child", "parent", "policy", "preschool education institutions" and "cooperation with other institutions."
Preschool period psychosocial risk factors preventive guidance
2014EF/A107
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2014EF/A107 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.