Son yıllarda eğitim alanında teknolojinin etkisi hızla artmakta, eğitim araç ve gereçlerinde önemli değişiklikler olmaktadır. Öğrenciler bilgisayar, tablet gibi araçlara yönelmekte, böylece kalem yerine klavye ve tuşlarla yazma ön plana çıkmaktadır. Bilgisayarların giderek yayılacağı ve öğrencilerin el yazısını bırakacakları öne sürülmektedir. Bu iddialar üzerine “Neden okulda klavye ve tuşlarla yazı öğretimi yapılmıyor? Niçin kalemle bitişik eğik el yazısı öğretiliyor?” gibi sorulardan hareketle kalem ve tuşlarla yazma öğretimi tartışılmaktadır. Bunların olumlu ve olumsuz yönleri incelenmektedir. Araştırmalar kalem ve tuşlarla yazmada fiziksel süreçler açısından önemli farklılıkların olduğunu göstermektedir. Bu farklılıklar el hareketleri, harflerin yönü, yazma işlem ve süreçleri, yazma hızı, dikkat, anlama ve zihinsel becerilerin gelişiminde görülmektedir. Kalem ve tuşlarla yazma öğrencilerin dil ve zihinsel becerilerinin gelişimini etkilemektedir. Bu nedenle bazı araştırmacılar kalemle bazıları da tuşlarla yazı öğretiminin yararlı olduğunu savunmaktadır. Eğitimciler ise erken yaşlardan itibaren öğrencilere kalemle yazmanın öğretilerek dil, zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel gelişimin desteklenmesi, ardından klavye ve tuşlarla yazma çalışmalarına geçilmesini önermektedirler.
Anahtar kelimeler: Yazma öğretimi, kalemle yazma, tuşlarla yazma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education