The fundamental purpose of this study is to gain information on and
evaluate the opinions of the students in Education Faculties, Fine Arts
Education Departments, Painting-Handcraft Department, Painting Major Workshop
Students in Universities on the subject of location in painting. The study
group comprises a total of 101 students from Education Faculty, Fine Arts
Education Department, Painting-Handcraft Department, Painting Major Workshop
Students of Trakya University in Edirne Province and Education Faculty, Fine
Arts Education Department, Painting-Handcraft Department, Painting Major Workshop
Students of Abant İzzet Baysal University in Bolu Province. The study has been
conducted using the relational screening model and has been limited to the
subject of location in painting. The “Location in Painting Scale” and “Personal
Information Form”, prepared for the subject of location in painting, have been
used in the study. In this study, In this study, the opinions of students on
the subject of location in painting have been examined and the factors in
personal information form have been evaluated in comparison with the questions
in the “Location in painting scale”. It is believed that the study will
contribute to the development of students’ qualifications in Fine Arts
Education Department Painting-Handcraft Major.
Araştırmanın temel amacı; Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Resim Anasanat Atölye
öğrencilerinin resimde mekân konusunda genel bilgileri, görüşleri hakkında
bilgi edinmek ve görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubu,
2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında, Edirne ilinde bulunan, Trakya Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı
Resim Anasanat Atölye öğrencileri ve Bolu ilinde bulunan Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim
Dalı Resim Anasanat Atölye öğrencileri olmak üzere toplam 101 öğrenciden
oluşmuştur. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile oluşturulmuş, resimde mekân
konusu ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada resimde mekân ile ilgili hazırlanan
"Resimde Mekan Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu"
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin resimde mekân kavramı ile
ilgili görüşleri incelenerek, kişisel bilgi formundaki faktörler “Resimde mekân
ölçeği”ndeki sorularla karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın,
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda yetiştirilen
öğrencilerin niteliklerinin geliştirilmesinde katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education