Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin
sindirim sistemine yönelik kavram yanılgılarının üç aşamalı test tekniği ile
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İzmir şehir merkezindeki bir devlet
ortaokulunun yedinci sınıfında öğrenim gören 230 (119’u kız ve 111’i erkek)
öğrenci ile yürütülmüştür. Tarama yönteminin benimsendiği araştırmada, öğrencilerinin
sindirim sistemi konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının tespiti için
üç aşamalı “Sindirim Sistemi Kavramsal Ölçme Aracı” kullanılmıştır. Betimsel
analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin sindirim sistemi konusunda oldukça düşük
kavramsal anlama oranına sahip oldukları (üç aşamada %33) ile 5’i bu çalışma
sonucunda belirlenen diğerleri literatürdeki çalışma bulguları ile paralel
toplam oniki kavram yanılgısına sahip oldukları belirlenmiştir.
kavram yanılgısı sindirim sistemi üç aşamalı test yedinci sınıf
In this study, the purpose is to determine the
misconceptions of seventh grade students on digestive system by using a 3-tier
testing technique. The study was conducted with 230 (119 femaleand 111 male)
students studying at a state school in Izmir city center. The review method was
used in the study, and the “3-Tier Digestive System Conceptual Measuring Tool”
was used in order to determine the misconceptions of the students on digestive
system. According to the results of the descriptive analysis, it was determined
that the students had extremely low conceptual understanding rates on digestive
system (in 3 stages, 33%). It was also determined that the students had twelve
misconceptions; 5 of them were defined in this study, and the rest were
parallel with the findings of other studies in the literature.
misconception digestive system three tier test seventh grade
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education