Hayat Bilgisi, bireyleri hayata
hazırlama görev ve sorumluluğuna sahip olan önemli derslerden biridir. Hayat
Bilgisi sadece bir ders olmaktan da öte toplumun sahip olduğu ahlaki ve
kültürel alt yapıyı ve bu alt yapıya dahil olan değerleri ve becerileri de
bireylere aktarma noktasında önemli bir paya sahiptir. Bu görevler ve
sorumluluklar, Hayat Bilgisi dersine farklı ve önemli bir misyon yüklemiştir.
Bu misyon çerçevesinde Hayat Bilgisi dersini en iyi yansıtacak öğrenme
araçlardan olan Hayat Bilgisi ders kitaplarının da elbette güncel ve işlevsel
olması beklenmektedir. Ders kitaplarının güncel hayatı takip eder nitelikte
canlı ve dinamik bir alt yapının eseri olması gerektiği söylenebilir. Hayat
Bilgisi ders kitaplarında tasarım, dizayn, resimler ile metinler arasındaki
uyum da oldukça önemlidir. Çünkü belirlenen belli başlı temalar altında
bireylere kazandırılacak olan kazanımlar, değerler ve beceriler uygun
etkinlikler, örnekler ile ders kitabında sunulmaktadır. Bu sunum esnasında da
kullanılan etkinlikler, örnek olaylar ya da metinlerin, ilgili olarak birlikte
kullanıldıkları görseller ile de örtüşmesi beklenmektedir. Ancak bu şekilde
etkili bir öğrenme sürecinden bahsedilebilecektir. Bu çalışmada, Türkiye ve
Almanya’daki Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki resim-metin uyumu incelenmiş
olup, ders kitaplarındaki görsel ve metinlerin kullanımları arasındaki
benzerlik ve farklılıklar değerlendirilmiştir.
Life studies course is
one of the important lessons that have the duty and responsibility of preparing
individuals for life. Life studies course is not only a lesson but a moral and
cultural subdivision that society possesses, and it has a significant share in
the transfer of values and skills to individuals. These tasks and
responsibilities have put a different and important mission to the life studies
course. It is expected that the life studies course textbooks, which are among
the learning tools that best reflect the life studies course within the scope
of this mission, will of course be updated and functional. Textbooks are
expected to be the result of a dynamic and dynamic sub-structure that follows the
current life. Style, design, harmony between paintings and texts of life
studies course textbooks is also very important. Because the gains, values and
skills that will be gained to the individuals under certain determined themes
are presented in the course book with appropriate activities and examples. It
is expected that the events, occasions or texts used during this presentation
will also overlap with the images they are used together with. Only in this way
can an effective learning process be mentioned. In this study, the harmony of
picture and text in the textbooks of life studies course in Turkey and Germany
was examined and the similarities and differences between the uses of picture
and texts in textbooks were evaluated.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education