Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenmiş FeTeMM Etkinlikleriyle Dersin İşlenişine ve İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Görüşleri

Yıl 2018, , 456 - 478, 30.06.2018
https://doi.org/10.14686/buefad.358488

Öz


Çalışmamızda Web 2.0
araçları ile desteklenmiş FeTeMM etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin
işbirlikli öğrenme yöntemiyle dersin işlenmesine yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Uygulama öncesinde araştırmacılar tarafından
öğrenci gruplarına, kullanılan Web 2.0 aracı öğretilmiştir. Çalışma grubu,
Konya Selçuklu Sancak Ortaokulu 2016-2017 yılı 7.Sınıfa devam eden 6 kız ve 6
erkek ortaokul öğrencisinden oluşturulmuştur. Araştırmacılar tarafından
geliştirilen FeTeMM etkinliği üzerinde 3 alan ve 1 dil uzmanı görüşleri
alınarak gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Araştırma nitel yapıda betimsel bir
çalışmadır. Nitel verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme
formlarından ve video görüntülerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin geliştirilen
eğitim ortamı hakkında görüşlerinin, davranışlarının ve Web 2.0 aracını
kullanım deneyimlerinin toplanması amacıyla video kaydı yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğrenciler FeTeMM eğitim yöntemi konusunda olumlu görüş
bildirmişlerdir. Öğrencilerin geliştirilen öğretim ortamında Web 2.0 araç
kullanırken ve grup çalışması yaparken eğlendikleri görülmüştür. Ayrıca
çalışmada işbirlikli öğretim ortamı hakkında 10 öğrenci olumlu, 2 öğrenci
olumsuz görüş bildirmiştir. Öğrenciler, animasyon yaparken grup çalışmasının
faydalı olduğunu belirtmiştir. Web 2.0 araç kullanımı öğrencilerin derse olan
dikkatlerini ve isteklerini arttırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Ayar, M.C.,Yalvac, B., Ugurdag, F., & Sahin, A. (2013). A roboticssummercampforhighschoolstudents: learningaboutengineeringdesign at firsthandandcareerinterest in engineering. Proceedings of the American Society for Engineering Education (ASEE), Atlanta, GA, USA: June 23-26, 2013.
  • Atkinson, R. D.,& Mayo, M. J. (2010). Refuelingthe US innovationeconomy: Freshapproachestoscience, technology, engineeringandmathematics (STEM) education. The Information Technology&Innovation Foundation, Forthcoming.
  • Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Özdemir, S., Akgündüz, D., Çorlu, M.S., & Öner, T. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: “Günün modası mı? Yoksa gereksinim mi? İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., &Mesutoğlu, C. (2015). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Spotu Geliştirme Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Corlu, M. S.,Capraro, R. M., &Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implicationsforeducatingourteachersfortheage of innovation. Egitim ve Bilim, 39(171).
  • Gencer, A. S. (2015). Fen Eğitiminde Bilim ve Mühendislik Uygulaması: Fırıldak Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(1), 1-19.
  • Gündüz, S.,&Odabası, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. TOJET: TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology, 3(1).
  • Kayaduman, H.,Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11.
  • Moore, T.J.,Stohlmann, M.S., Wang, H.-H., Tank, K.M., &Roehrig, G.H. (2013). Implementationandintegration of engineering in K-12 STEM education. In J. Strobel, S.
  • Purzer, & M. Cardella (Edt.), Engineering in precollegesettings: Researchintopractice. Rotterdam, the Netherlands: Sense Publishers.
  • Stohlmann, M.,Moore, T. J., &Roehrig, G. H. (2012). Considerationsforteachingintegrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 4.
  • Şahin, A., Ayar, M. C., & Adıgüzel, T. (2014). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik içerikli okul sonrası etkinlikler ve öğrenciler üzerindeki etkileri. Educational Sciences: Theory&Practice, 14(1), 297-322.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2).
  • Yıldırım, B.,&Altun, Y. (2015). STEM Eğitim ve Mühendislik Uygulamalarının Fen Bilgisi Laboratuar Dersindeki Etkilerinin İncelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-48.

Secondary School Students' Feedback on Course Processing and Collaborative Learning with Web 2.0 Tools-Supported STEM Activities

Yıl 2018, , 456 - 478, 30.06.2018
https://doi.org/10.14686/buefad.358488

Öz



The aim of our
work is to develop STEM activities supported by Web 2.0 tools and to examine
the opinions of the students about
collaborative
learning method. At the beginning of the application, the Web 2.0 tool used
by the researchers was taught to the student
groups. The study group consists of six girls and six boys from
seventh class secondary school students of Konya
Selçuklu Sancak Secondary School in 2016-2017. Necessary corrections on STEM
activity, developed by the researchers, were made by taking the opinions of 3 field experts and 1 language expert. This
research is a descriptive study in qualitative
structure. Semi-structured interview forms and video images were used to
collect qualitative data. Video recording was conducted to gather opinions, behaviors
and experience of using Web 2.0 tools on students' educational environment.
According to the results of the training, the students expressed a positive
opinion about STEM education method. It has been seen that students were
having fun while using Web 2.0 tools and performing group work in the developed teaching environment. In
addition, 10 students were positive about the collaborative teaching environment and 2 students were negative.
Students stated that group work was useful when performing animation. It has been observed that; the use of
Web 2.0 tools increased the attention and motivation
of the students.


Kaynakça

  • Ayar, M.C.,Yalvac, B., Ugurdag, F., & Sahin, A. (2013). A roboticssummercampforhighschoolstudents: learningaboutengineeringdesign at firsthandandcareerinterest in engineering. Proceedings of the American Society for Engineering Education (ASEE), Atlanta, GA, USA: June 23-26, 2013.
  • Atkinson, R. D.,& Mayo, M. J. (2010). Refuelingthe US innovationeconomy: Freshapproachestoscience, technology, engineeringandmathematics (STEM) education. The Information Technology&Innovation Foundation, Forthcoming.
  • Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Özdemir, S., Akgündüz, D., Çorlu, M.S., & Öner, T. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: “Günün modası mı? Yoksa gereksinim mi? İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., &Mesutoğlu, C. (2015). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Spotu Geliştirme Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Corlu, M. S.,Capraro, R. M., &Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implicationsforeducatingourteachersfortheage of innovation. Egitim ve Bilim, 39(171).
  • Gencer, A. S. (2015). Fen Eğitiminde Bilim ve Mühendislik Uygulaması: Fırıldak Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(1), 1-19.
  • Gündüz, S.,&Odabası, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. TOJET: TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology, 3(1).
  • Kayaduman, H.,Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11.
  • Moore, T.J.,Stohlmann, M.S., Wang, H.-H., Tank, K.M., &Roehrig, G.H. (2013). Implementationandintegration of engineering in K-12 STEM education. In J. Strobel, S.
  • Purzer, & M. Cardella (Edt.), Engineering in precollegesettings: Researchintopractice. Rotterdam, the Netherlands: Sense Publishers.
  • Stohlmann, M.,Moore, T. J., &Roehrig, G. H. (2012). Considerationsforteachingintegrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 4.
  • Şahin, A., Ayar, M. C., & Adıgüzel, T. (2014). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik içerikli okul sonrası etkinlikler ve öğrenciler üzerindeki etkileri. Educational Sciences: Theory&Practice, 14(1), 297-322.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2).
  • Yıldırım, B.,&Altun, Y. (2015). STEM Eğitim ve Mühendislik Uygulamalarının Fen Bilgisi Laboratuar Dersindeki Etkilerinin İncelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-48.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Bolatlı Bu kişi benim

Agah Tuğrul Korucu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Bolatlı, Z., & Korucu, A. T. (2018). Secondary School Students’ Feedback on Course Processing and Collaborative Learning with Web 2.0 Tools-Supported STEM Activities. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(2), 456-478. https://doi.org/10.14686/buefad.358488

Cited By















All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education