Okul
Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalları’nda öğrenim görmekte olan
öğretmen adaylarının okul öncesi ve ilkokul eğitimi programları hakkındaki
görüşlerinin incelenmesi amacıyla hazırlanan bu araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden iç içe geçmiş çoklu durum deseni seçilmiştir. Veriler 2015-2016
eğitim öğretim yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi dördüncü
sınıfında öğrenim gören okul öncesi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinden
çalışmaya katılmaya gönüllü olan 60 öğretmen adayı ile yapılan görüşmelerden
elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Buna göre; öğretmen
adaylarının her bir temaya yönelik görüşlerinin betimlenmesi ve yorumlanmasında
frekans değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular
incelendiğinde her iki anabilim dalında öğrenim görmekte olan öğretmen
adaylarının okul öncesi ve ilkokul eğitim programları hakkında kendilerini
yetersiz olarak değerlendirdikleri ancak birbirini besleyen bu iki eğitim
kademesine ait bilgi sahibi olmaları gerektiğine dair farkındalık sahibi
oldukları görülmüştür. Ayrıca her iki anabilim dalında öğrenim gören öğretmen
adaylarına, çocukların ilkokula başlaması için sahip olması gereken gelişimsel
özellikler, beceriler ve yeterliliklere ilişkin görüşleri sorulduğunda;
fiziksel/psikomotor gelişim, öz bakım becerileri, sosyal beceriler, dil
becerileri ve hazırbulunuşluk düzeylerini vurguladıkları görülmüştür.
The
current study conducted to investigate the opinions of pre-service preschool and
primary school teachers about the preschool and primary school programs
employed the embedded multiple-case study design, one of the qualitative
research methods. The data of the study were collected from the fourth-year pre-service
preschool and primary school teachers attending in Marmara University and
voluntarily participating in the study in 2015-2016 academic year. As a data
collection tool, a semi-structured interview form developed by the researchers
was used. In the determination and interpretation of the pre-service teachers’
opinions related to each theme, frequencies were used. When the data of the
study were analyzed, it was found that the pre-service teachers from these two
departments think that they are not well informed about the pre-school and
elementary school programs but they are aware that they need to be
knowledgeable about these two levels of schooling succeeding thus feeding each
other. Moreover, when the pre-service teachers from these two departments were
asked their opinions about developmental characteristics, skills and
competencies to be possessed by a child to be able to start elementary
education, they mostly emphasized physical/psycho-motor development, preparedness
level, self-care and language skills.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education