BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Okuma Alışkanlıkları

Yıl 2015, , 634 - 650, 08.05.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000251

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi
öğretmenlerinin son bir yıldaki bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıkları ve çalışmalardan haberdar
olmaları, buradan elde ettikleri bilgileri kullanıp kullanmadıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma
ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmaları
okuma alışkanlıklarını ve çalışmalardan haberdar olma durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir
çalışmadır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu İli’nde
merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan 36 (33 bayan öğretmen, 3
erkek öğretmen) okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 32’si okul öncesi eğitimi
programı mezunu, 4’ü çocuk gelişimi programı mezunudur. Araştırmanın sonucunda çalışma grubunda
yer alan 36 okul öncesi öğretmeninin 24 tanesi son bir yıl içerisinde alanları ile ilgili bilimsel bir çalışma
okuduklarını, 12 okul öncesi öğretmeni ise alanları ile ilgili son bir yıl içerisinde herhangi bir bilimsel
çalışma okumadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bilimsel çalışmaları okumama nedenleri olarak;
zamanlarının olmamasını, yıllardır aynı işi yaptıkları için gereksinim duymadıklarını ve bilimsel
çalışmalara kolay ulaşamadıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmeni,

Kaynakça

  • Beycioğlu, K., Özer, N. & Uğurlu, C. T. (2010). Teachers’ views on educational research. Teaching and Teacher Education, 26, s. 1088-1093.
  • Counsell, C., Evans, M., McIntyre, D. & Raffan, J. (2000). The usefulness of educational research for trainee teachers’ learning. Oxford Review of Education, 26(3-4), s. 467-482.
  • Ekiz, D. (2006). Primary school teachers’s attitudes towards educational research. Educational Science: Theory and Practice, 6(2), s. 395-402.
  • Everton, T., Galton, M. & Pell, T. (2000). Teachers’ perspectives on educational research: Knowledge and context. Journal of Education for Teaching, 26(2), s. 168-182.
  • Everton, T., Galton, M. & Pell, T. (2002). Educational research and the teacher. Research Papers in Education, 17(4), s. 373-401.
  • Motimore, P. (2000). Does educational research matter? British Educational Research Journal, 26(1), s. 5-24.
  • Shkedi, A. (1998). Teachers’ attitudes towards research: A challenge for qualitative researchers. Qualitative Studies in Education, 11(4), s. 559-577.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Kıldan Bu kişi benim

Berat Ahi

Yayımlanma Tarihi 8 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Kıldan, A., & Ahi, B. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Çalışmalara Yönelik Okuma Alışkanlıkları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 634-650. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000251

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education