BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dilsel Becerilerin Gelişimine Etkisi Bakımından Ders Materyallerinin Önem Derecelerinin Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) İle Belirlenmesi

Yıl 2015, , 711 - 726, 20.08.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000138861

Öz

Araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dilsel becerilerin gelişimine etkisi bakımından yardımcı ders materyallerinin önem derecelerinin belirlenmesidir. Yabancılara Türkçe öğretiminde dilsel becerilerin gelişimine etki eden ders materyallerinin önem derecelerini belirlemek üzere karşılaştırmalı bir anket hazırlanmış ve yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin konuyla ilgili görüşlerine başvurulmuştur. Bu bağlamda verilerin toplanmasında ve analizinde AHS (Analitik Hiyerarşi Süreci) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde yardımcı ders materyallerinin en etkili olarak % 23 oranla kelime öğretiminde kullanıldığı tespit edilmiştir. Bunu sırasıyla % 19’la dinleme ve okuma, % 17 ile konuşma, % 8 ile yazma ve dil bilgisi, % 6 ile telaffuz becerilerini geliştirmeye yönelik materyaller izlemiştir.

Kaynakça

  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 729
  • Arslan M. ve Gürdal, A. (2012). "Yabancılara görsel ve işitsel araçlarla Türkçe kelime öğretim yöntemi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), s.255-270
  • Budak, Y. (2000). Dün Bugün Bağlamında Yabancı Dil Öğretim Amaçlarına Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. Milli Eğitim Dergisi, 147
  • Dolunay, S. K. (2010). Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı ve Önemi. TÜBAR-27, 277
  • Er, O., Biçer, N., Bozkırlı, K.Ç. (2012). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların İlgili Alan Yazını Işığında Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(2), 52-109
  • Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimiyle İlgili Bir Kaynakça Denemesi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 4(3), 888
  • Gelişli, Y. (2007). Öğretim Teknolojisi Kullanımı Açısından Bir Öğretim Kurumunun Değerlendirilmesi. Türk Egitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 49-68
  • Janitza, J. (1990). Trois conceptions de l’apprentissage. Le Français dans le Monde, 231, 38-45.
  • Kara, M. (2011). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğrenen Yabancılara A1-A2 Seviyesinde Türkçe Öğretim Programı Örneği. Zeitchrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 3(3), 158
  • Karakaş, A. ve Karaca, G. (2011). Yabancı Dil Öğretiminde Resmin Materyal Olarak Kullanimi ve Önemi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 110, 15
  • Karatay, H. (2007). Kelime Öğretimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 152
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-İletişim Teknolojileri ve Dil Öğretim Endüstrisi. Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII(2), 384
  • Koçak, A. (2003). Yazılım Seçiminde Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı ve Bir Uygulama. Ege Academic Review, 3(1-2), 70
  • Özoğlu, Ç. (1983). Ortaöğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Sorunları (Yayına Hazırlayan: Özcan Demirel). Ankara: TED Yayınları.
  • Russel, R. S. ve Taylor III, B. W.(2003). Operations Management, New Jersey: Pearson Education International.
  • Saaty, T. L. (1990). How to Make a Decision: the Analytic Hierarchy Process, European Journal of Operation Research, 48: 9–26.
  • Saaty, T. L. ve Özdemir, M. S. (2003a). Why the Magic Number Seven Plus or Minus Two, Mathematical and Computer Modelling, 38: 233-244.
  • Tosun, C. (2005). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1), 24.
  • Tosunoğlu, M., Tosunoğlu, N., Arslan, F (2008). 2005 İlkögretim Türkçe Ders Ögretim Programi’na Göre Yapılan İlk Okuma ve Yazma Ögretiminin Okuma Becerisi Açısından Değerlendirilmesi. Ticaret ve Turizm Eğ. Fak. Dergisi, 2, 117
  • Ünal, Ö. F. (2011). Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Personel Seçimi Alanında Uygulamaları, Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 2-3
  • Yılmaz, H. ve Sünbül, A.R. (2007). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Yaylı, D., Bayyurt, Y. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler. Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinem Atış Bu kişi benim

Mustafa Arslan

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Atış, S., & Arslan, M. (2015). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dilsel Becerilerin Gelişimine Etkisi Bakımından Ders Materyallerinin Önem Derecelerinin Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) İle Belirlenmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 711-726. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000138861

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education