Araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dilsel becerilerin gelişimine etkisi bakımından yardımcı ders materyallerinin önem derecelerinin belirlenmesidir. Yabancılara Türkçe öğretiminde dilsel becerilerin gelişimine etki eden ders materyallerinin önem derecelerini belirlemek üzere karşılaştırmalı bir anket hazırlanmış ve yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin konuyla ilgili görüşlerine başvurulmuştur. Bu bağlamda verilerin toplanmasında ve analizinde AHS (Analitik Hiyerarşi Süreci) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde yardımcı ders materyallerinin en etkili olarak % 23 oranla kelime öğretiminde kullanıldığı tespit edilmiştir. Bunu sırasıyla % 19’la dinleme ve okuma, % 17 ile konuşma, % 8 ile yazma ve dil bilgisi, % 6 ile telaffuz becerilerini geliştirmeye yönelik materyaller izlemiştir.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Materyalleri AHS Dilsel beceriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education