Bu araştırmanın amacı, iş birlikli yazma etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerine ve yazmaya ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada “tek grup ön test-son test deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmaya Karadeniz Teknik Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında 2. sınıfta öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarına işbirlikli yazma etkinlikleri yaptırılmıştır. Adayların, uygulama öncesinde ve sonrasında yazma becerilerini belirlemek için “Yazma Becerisi Değerlendirme Formu” ve yazmaya ilişkin tutumlarını belirlemek için “Yazma Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, iş birlikli yazma etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının yazma becerilerini geliştirdiğini ve yazmaya ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır.
iş birlikli yazma yazma yazmaya ilişkin tutum sınıf öğretmeni adayı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education