Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyoloji Eğitim ve Algısı Üzerine Tümcü Bir Arayış Denemesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 486 - 496, 30.06.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.308546

Öz

Türkiye’de sosyoloji bölümleri çok çeşitli
sebeplere bağlı olarak gittikçe artmaktadır. Kuşkusuz bu sadece sosyoloji
bölümlerine özgü bir durum değildir. Ancak sosyoloji bölümleri gerek talep
edilmeleri bakımından gerekse üstlendiği rol bakımından birtakım ayrıt edici
özelliklere sahiptir. Fakat sosyolojinin kendisine yönelen bu talepleri nasıl
karşıladığı önemlidir. Nitekim kendisine biçilen rol konusunda yer yer bulanık
ve verimsiz bir işlev ürettiği söylenebilir. Kuşkusuz bu bölümlerin ve
disiplinin başardığı birçok şeyi gölgelemeye yönelik bir yargı değildir. Ancak
sosyoloji eğitiminin yer yer belirsizleşen rol ve işlevini geliştirmeye ve
netleştirmeye ihtiyacımız var. Çünkü sosyolojinin kısmen kendine özgü olarak
bireyin temas ettiği birçok şeyi yine kendine özgü sistematiklerle yorumlamayı
imkâna bağlayan bir cevheri olduğu da dikkate alındığında bu daha da önem
kazanmaktadır. Bu çalışmada, genelde tüm sosyal bilimlerde, temelde ise
sosyolojide bir talebenin talim gördüğü lisans ve lisansüstü eğitimde
karşılaştığı birçok teori, yaklaşım, metot, teknik, model, kavram, uygulama
alanı, çözüm önerisi, düşünür ve kitaba rağmen, kimi simgesel aparatlar ve bazı
öncelenen sorunlar dışında karşılaştığı sorunları büyük ölçüde önceden
kazandığı yargı teknikleriyle yorum

Kaynakça

  • Aron, R. (1994) Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (Çev: Korkmaz Alemdar)Bilgi Yayınevi, Ankara. Barnes, B. (1995) Bilimsel Bilginin Sosyolojisi, Vadi Yayınları, Ankara. Başaran, D. (2016) 12 Mart Askeri Muhtırası ve Türk Demokrasisi, Betül K. Yerdelen vd. (Ed.) Demokrasi: Darbeler ve Tepkiler, Ankara Divan. Doda, Z. (2005) Introduction to Sociology, EPHTI. Doğan, M. (2013) Hiperprestij Grupları, Neva Yayınları, İstanbul. İnal, K. (2012) Geleceğin Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Sosyolojisi (Ed. İsmail Doğan), Nobel Yayınları, Ankara. Kösemihal, N. Ş. (1995) Sosyoloji Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. Meriç, C. (1997) Mağaradakiler, İletişim Yayınları, İstanbul. Öztürk, A. (2015) Medeniyet ve Sosyoloji, Elis Yayınları, Ankara. Öztürk, A. (2011) Kriz Sosyolojisi, Doğukitapevi, İstanbul. Weber, M. (1997) Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Ayraç Yayınları, Ankara. Wilber, K., 1995, Transandantal Sosyoloji, İnsan Yayınları, İstanbul. Yıldırım, E. (2007) Bilginin Sosyolojisi, Ekin Yayınları, Bursa.

A Holistic Inquiry into Sociology Education and Its Perception

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 486 - 496, 30.06.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.308546

Öz

Sociology Departments are getting arisen
as depending on many reasons day by day in Turkey. Indeed this situation is not
only valid for sociology but departments of sociology have one kind of the same
different properties with regard to demand and their functions. However, it is
important how sociology supply with this demand. Thus we can say that sociology
has partly created unfertile and vague functions time to time. Unquestionably,
this judgement does not refer to under estimate the many achievements of
sociology departments. On the other hand we need to develop and clarify partly
seeing the insufficient and misleading role of sociology education today.
Because sociology is a discipline that allows us to interpret every stage of
life with its own techniques as well as many other roles. In this study, it is
aimed to put some proposals on the table with a holistic approach by means of
which to understand and solve the problems. Since it has encountered with the
judiciary techniques, that have already been gained in large measure, although
there are many theories, approaches, methods, techniques, models, concepts,
application areas, solution proposals, thinkers and books, which are basically
compared in all social sciences beforehand, then a demanded student of the
undergraduate and of the graduate education of sociology departments, except
for some symbolic apparatuses and some preliminary problems.

Kaynakça

  • Aron, R. (1994) Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (Çev: Korkmaz Alemdar)Bilgi Yayınevi, Ankara. Barnes, B. (1995) Bilimsel Bilginin Sosyolojisi, Vadi Yayınları, Ankara. Başaran, D. (2016) 12 Mart Askeri Muhtırası ve Türk Demokrasisi, Betül K. Yerdelen vd. (Ed.) Demokrasi: Darbeler ve Tepkiler, Ankara Divan. Doda, Z. (2005) Introduction to Sociology, EPHTI. Doğan, M. (2013) Hiperprestij Grupları, Neva Yayınları, İstanbul. İnal, K. (2012) Geleceğin Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Sosyolojisi (Ed. İsmail Doğan), Nobel Yayınları, Ankara. Kösemihal, N. Ş. (1995) Sosyoloji Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. Meriç, C. (1997) Mağaradakiler, İletişim Yayınları, İstanbul. Öztürk, A. (2015) Medeniyet ve Sosyoloji, Elis Yayınları, Ankara. Öztürk, A. (2011) Kriz Sosyolojisi, Doğukitapevi, İstanbul. Weber, M. (1997) Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Ayraç Yayınları, Ankara. Wilber, K., 1995, Transandantal Sosyoloji, İnsan Yayınları, İstanbul. Yıldırım, E. (2007) Bilginin Sosyolojisi, Ekin Yayınları, Bursa.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Öztürk

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. (2017). A Holistic Inquiry into Sociology Education and Its Perception. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(2), 486-496. https://doi.org/10.14686/buefad.308546

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education