Bu çalışma TUBİTAK tarafından desteklenen “Neşeli Fen
Dersleri, Sorgulayan Öğrenci ve Sevilen Bilim” projesine katılan fen bilimleri
öğretmenlerinin Basit Araç-Gereçlerle yapılan Etkinliklerle (BAGYE) ilgili
görüşlerinde bir değişim olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışmaya Bingöl, Elazığ, ve Tunceli illerindeki 58 gönüllü fen bilimleri
öğretmenleri katılmıştır. Yani çalışmada uygun örnekleme kullanılmıştır.
Öğretmenler proje kapsamında mekanik, termodinamik ve optik konuları gibi fizik
konularını kapsayan bazı seçilmiş BAGYE’leri sorgulamaya dayalı öğretimle
yapmışlardır. Çalışmada sadece tek grup vardır ve çalışmanın öncesinde ve
sonrasında veri toplama aracı olarak Uzal vd. (2010) tarafından geliştirilen ve
12 maddelik bir Likert ölçeği olan BAGYE’lerle ilgili görüş anketi
uygulanmıştır. Aynı zamanda proje sonunda öğretmenlerle odak grup mülakatı
gerçekleştirilerek nicel veriler nitel verilerle de desteklenmiştir. Sonuç
olarak fen öğretmenlerinin BAGYE’lerle ilgili son-test ön-test puanları
arasında anlamlı bir fark çıkmasa da bayan fen öğretmenlerinin görüş
puanlarının çalışma neticesince bir miktar yükselirken bay öğretmenlerin
görüşlerinde çok az düşme gözlenmiştir. Bu etkileşim küçük bir etki büyüklüğüne
sahiptir. Odak grup mülakatında ise öğretmenler daha önceden değişik nedenlerle
fen derslerinde BAGYE’lere ya da deneylere yer vermediklerini dile
getirmişlerdir. Proje neticesinde bahsettikleri problemlerin BAGYE’lerin fen
derslerinde kullanımıyla ortadan kalkacağını dile getirmişlerdir. Nitel olarak
fen öğretmenlerinin BAGYE’lerle ilgili görüşlerinde olumlu ilerlemeler olduğu
görülmüştür.
basit araç-gereçlerle yapılan fizik etkinlikleri sorgulamaya dayalı öğretim fen bilimleri öğretmeni eğitimi fizik eğitimi
This study was performed to explore whether there
is a change in views about handson physics activities of the science teachers
participated in the project “Amazing Science Lessons, Inquiring Students, and
Popular Science” supported by TUBITAK. 58 volunteer science teachers in Bingöl,
Elazığ, and Tunceli provinces of Turkey participated in the study. Convenience
sampling was utilized. Teachers performed some selected hands-on activities
covering physics contents such as mechanics, thermodynamics, and optics through
inquiry teaching. There is one group in the study and the survey with 12
four-point Likert items for measuring views about hands-on activities developed
by Uzal et al. (2010) was used just prior and after the treatment. In addition,
a focus group interview was conducted after the treatment to support the
quantitative data qualitatively. Consequently, although there was not a
significant difference between pre-test and post-test scores, there was a
slight decrease in views of males while females’ views were rising at one
level.
hands-on physics activities inquiry teaching science teacher education physics education
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education