Tüm toplumlara bakıldığında
akıllı cep telefonları bireylerin birer parçası haline gelmiştir. Bu durum
öğrenciler için de geçerlidir. Eğitim ortamlarında özellikle de ders sırasında
akıllı cihazların kullanımının etkileri üzerine yapılan çalışmalar, araştırmacıların
dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, yüksek lisans
öğrencilerinin eğitim süreçlerinde akıllı cep telefonu kullanımının olumlu
etkilerine yönelik görüşleri nelerdir sorusuna cevap aramaktır. Durum çalışması
Tip 1 olarak desenlenen araştırmada Ankara’nın köklü üniversitelerinden birinin
Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yer alan 10 farklı anabilim dalında yüksek lisans
ve doktora eğitimini alan 29 öğrenci ile çalışılmıştır. Çoğunluğunun günde 4
saatten fazla akıllı cep telefonu kullandığını beyan eden katılımcılardan görüş
formu yoluyla elde edilen görüşlere göre, bu cihazları daha çok derste geçen
konu ya da terimi araştırma, akademik araştırma, ders materyallerini takip
etme, fotoğraf ya da sesli not özelliği ile ders notu alma, akran ve öğretim
elemanı ile iletişim amaçlı kullandıkları gibi, sıkılma nedeniyle ders ile
ilgisi olmayan bildirimlerin ya da saatin kontrolü gibi eylemler için de
kullandıkları belirlenmiştir.
Smartphones have become a
part of the individuals in all societies. This is also true for students.
Studies on the effects of the use of smart devices in educational environments,
especially during the course, have begun to attract the attention of
researchers. The aim of this research is to seek answer to the question of the
positive effects of the use of smartphones in the education processes of
graduate students. In the case study, which was designed as a Type 1 study, 29
students who received masters and PhD training in 10 different departments in
the Educational Sciences Institute of one of Ankara's established universities
were involved. According to the opinions obtained through the feedback form
from participants who declared that most of them use a smartphone for more than
4 hours a day, it was determined that they used these devices for searching the
subject or the term of the course, academic research, following course
materials, taking notes via photographs or voice notes, communicating with
peers and instructors, and so on.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education