İnsan hakları ile ilgili değerlerin her kurum ve kuruluş içinde yaşama geçirilmesi gerekir. Bunun için, herkese ve özellikle öğrencilere insan hakları eğitiminin verilmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2011-2012 eğitim-öğretim yılında okutulmak üzere basılarak okullara dağıtılan ilköğretim 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi ders ve öğrenci çalışma kitaplarında ve öğretim programında insan hakları konusuna ne düzeyde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu araştırmada yazılı bir araç olan öğretim programı ve ders kitapları üzerinde çalışıldığı için değerlendirmede, bir nitel araştırma yöntemi olan içerik analizinin kullanılması tercih edilmiştir. Araştırmada ana kategori olarak “insan hakları” konusu ele alınmıştır ve buna göre alt kategoriler belirlenmiştir.Araştırmada, öğretim programında en fazla “Hak ve Özgürlüklerimiz” temasında insan hakları ile ilgili kazanıma yer verildiği görülmüştür. Bu durumun sonucu olarak öğretim programına göre hazırlanan ders ve öğrenci çalışma kitaplarında da insan hakları konusunun en fazla bu temada bulunduğu dikkati çekmektedir.
İnsan hakları insan hakları eğitimi vatandaşlık ve demokrasi eğitimi öğretim programı ders kitabı
Values associated with human rights should be brought into life within every
institution and organisation. For this purpose, it is important that everyone and especially students should
be given appropriate education on human rights. The purpose of this study is to investigate and put forth
to what levels and extent coverage is given to the concern of human rights in elementary school 8th grade
students’ textbooks and curriculum printed and distributed among schools to form part of the official
curricula approved by Ministry of National Education for the academic period 2011-2012. As most work
focused on curriculum and textbooks for their presenting printed materials in this study, the use of content
analysis based on a qualitative research methodology was preferably adopted. The study treated “human
rights” as the main category of concern and accordingly the subcategories were identified.
During the study, the educational syllabus was observed to give most coverage to acquisitions in
terms of human rights within the theme “Our Rights and Freedoms”. As a result of this, attention is drawn
to the fact that any information dealing with human rights is principally found under this theme in the
textbooks and students’ workbooks prepared accordingly.
Human rights human rights education citizenship and democracy education curriculum textbooks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education