Ülkemizde öğretmenliğe geçiş sürecinde bireyler sadece sayısal ve sözel alandan geçerek
üniversiteye girmekte ve bu alanlarına göre öğretmen olmaktadır. Oysa zekâ alanları birbirinden farklı
olan öğretmenler aynı ortamlarda aynı eğitimleri aldıktan sonra mesleğe başlamaktadır. Zekâ alanları
farklılık gösteren öğretmenler ders sırasında bu alanlarını kullanırken birbirlerinden farklı uygulamalar
yapmakta veya kılavuz kitaplarda bulunan etkinlikleri yaptırırken kendi zekâ alanlarına göre farkında
olmadan tercih etmektedirler. Kendi zekâ alanlarına uygun olmayan bazı etkinlikleri yapmayı tercih
etmemekte veya kendi zekâ alanlarına uygun olan yeni ve farklı etkinlikler eklemektedirler.
Bu çalışmada öğretmenlerin çoklu zekâ alanları ile problem çözme becerilerinin ilişkisi
araştırılmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Edirne İli Keşan
ilçesinde görev yapan 41 öğretmen katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Çoklu Zekâ Envanteri
ve Problem Çözme Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; özellikle
öğretmenlerin içsel öze dönük zekâ alanı ile problem çözme becerileri arasında ilişki olduğu ortaya
çıkmıştır. Bu zekâ alanı ile “problem çözme yeteneğine güven”, “yaklaşma kaçınma” ve “kişisel kontrol”
alt boyutları ile olumlu ilişki bulunmuştur.
In the process of being a teacher, the individuals enter the university after passing the
exams which measures linguistic and logical-mathematical of intelligence. They become teachers upon
these education fields. Whereas, these teachers who have different intelligences begin their careers after
being educated with the same methods in the same atmospheres. The teachers use different methods when
they use these different intelligences in their classes or they unconsciously prefer the activities from their
teachers’ books upon the field of their own intelligence. They cross some of the activities because they do
not fit their intelligence fields and they prepare new activities that are relevant to their own.
In this study, we have tried to investigate of the relation between the teachers’ multiple
intelligences and problem solving skills. Participants of this descriptive were 41 teachers in Edirne. Data
of the study were based on Multiple İntelligence İnventory and Problem Solving Scale. According to
analyzed results, there was found positive correlation between problem solving skills and multiple
intelligences area of teachers’. Especially there was found positive correlation between interpersonal area
of multiple intelligences and problem solving confidence, approach-avoidance, self-control which are
problem solving sub dimension.
Multiple Intelligences problem solving elementary education teacher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |