Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrenci kontrol ideolojileri ile ilgili görüşlerini
incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Niğde ili merkezi ve bağlı bulunan köy ve kasabalardaki
ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 176 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada “tarama
modeli” kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için “öğrenci kontrol ideolojileri ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın amacına dayalı olarak, yüzde, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi, tek-yönlü ANOVA
analizi gibi istatistik test teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, sınıf
öğretmenlerinin genel olarak insancıl öğrenci kontrol ideolojisine sahip bulundukları sonucuna
varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğrenci kontrol ideolojilerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, ancak
mesleki kıdeme, eğitim durumuna ve görev yapılan okulun yerleşim birimi değişkenlerine göre mesleki
kıdemi 1-5 yıl, lisansüstü eğitim yapan ve görev yapılan okulun yerleşim birimi şehir merkezi olan
öğretmenler lehine anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır.
The main purpose of this study was to analyse pupil control ideology of primary
(classroom) teachers. 176 primary teachers working in elementary schools from Nigde province and its
districts constituted the sample of the research. The “survey method” was employed in this research. The
data of this research were collected by using the “Pupil Control Ideology Scale”. In order to analyse the
data obtained, mean, standard deviation, the independent samples t-test, one-way ANOVA analysis were
used. Results of this study show that primary teachers had “humanistic pupil control ideology” in general.
Also, it was found out that there was not a statistical significant difference between primary school
teachers in terms of gender. On the other hand, it was found a statistical significant difference between
primary teachers in relation to occupational seniority in favour of younger teachers. It was also found out
that there were statistical significant differences between primary teachers in terms of educational level
and settlement place of school variables in favour of teachers with postgraduate level of education and
working in schools in the city centre.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |