Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliklerine (MOElere) ve derslerde kullanımlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen çalışmada, on yedi öğretmen ile çalışılmıştır. Veriler MOElerin tanıtım ve tasarımının gerçekleştirildiği bir çalıştayın öncesinde ve sonrasında gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. İlk odak grup görüşmesinde MOEleri içerdiği kelimelerden hareketle tanımlamaya çalışan katılımcılar, problem çözme, öğretim süreci ve ürün oluşturmaya yönelik ifadeler kullanmışlardır. Son odak grup görüşmesinde ise MOEleri konunun başında ya da sonunda, dönem ödevi veya projeler kapsamında kullanabileceklerini belirten öğretmenler, konunun uygunluğu ve zamana bağlı olarak kullanım sıklığına karar vereceklerini ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğrencilerinin ilgilerini çekmek, farklı matematik konularını ya da disiplinler arası konuları bütünleştirmek gibi sebeplerle derslerde MOEleri kullanabileceklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin derslerinde MOEleri uygulamalarının ardından, söz konusu görüşlerinde değişiklik olup olmadığının araştırılması önerilmektedir.
Matematiksel modelleme model oluşturma etkinliği ortaöğretim matematik öğretmeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programı
In this study carried out on the purpose of identifying secondary mathematics
teachers’ views regarding use of Model Eliciting Activities (MEAs) in lessons, teachers were studied. Data
were collected through focus group interviews conducted before and after a workshop where MEAs
were introduced and designed. In the first focus group interview, the participants trying to define MEAs
with reference to the words MEA included used the statements such as problem solving, teaching
process and product generating. In the last focus group interview, the teachers expressing that they
could benefit from MEAs at the beginning or at the end of the subject and in the scope of term papers
or project works. The participants stated that they could use MEAs in the lessons due to reasons like
catching students’ attention and integrating different mathematical or interdisciplinary subjects. It is
suggested whether the views of teachers change or not can be studied after they implement MEAs in
their lessons.
Mathematical modelling model eliciting activity secondary mathematics teacher secondary mathematics curricula
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |