Learning English is assigned great importance in Turkey due to the fact that it provides individuals with some advantages. Therefore, the efficiency in learning and teaching English is often questioned at all levels of education. English language education at universities is no exception when it comes to the efficiency of learning and teaching. Higher Education Council of Turkey assigned English Teaching Assistants (ETAs) from USA at 54 universities in Turkey in 2010 through Fulbright Scholarship in order to improve the quality of English language instruction at universities. They worked for one year in Turkey and observed the English instruction process and the stakeholders involved in the process. A survey consisting of 19 likert-type items and 5 open-ended items was implemented on 25 ETAs working at different universities in Turkey.
Yükseköğretim Kurulu 2010-2011 akademik yılında, Türkiye’deki üniversitelerde verilen
İngilizce eğitiminin niteliğini artırmak amacıyla 37 üniversitede 54 Amerikalı İngilizce Öğretim Asistanı
(İÖA) görevlendirmiştir. Bu öğretim asistanlarına 19’u likert, 5’i açık uçlu olmak üzere toplam 24
maddeden oluşan bir anket verilmiş ve bu anketi 25 katılımcı cevaplamıştır. Yabancı öğretim asistanları
Türk öğretim elemanlarını çağdaş öğretim yöntemleri kullanma, işlerine adanmış olma, işlerinde iyi olma
ve öğrencilerini motive etme konularında ortalamanın altında değerlendirmişler; gerekli materyal ve
ekipmanlardan yoksun olmaları ve İngilizce yeterlikleri konusunda ise ortalamanın biraz üzerinde
değerlendirmişlerdir. Üniversite öğrencileri söz konusu olduğunda, öğretim asistanları öğrencilerin
İngilizce öğrenmeye güdülenmiş olmaları, teknolojik imkanlardan yoksun olmaları ve İngilizceyi
sevmeleri ile ilgili olan maddelere katılmamışlar; öğrencilerin dil öğrenmelerini destekleyecek çevreden
yoksun olduklarına katılmışlar ve hatırı sayılır bir kısmı ise öğrencilerin İngilizce öğrenme yeteneklerinin
olduğuna inancını vurgulamıştır. Buna ek olarak, fiziki imkanlar, dil öğretimine ayrılan haftalık ders
saatleri, ders kitaplarının nitelikleri ve yönetimlerin destekleri konusunda ortalamanın altında
değerlendirmede bulunmuşlardır. Öğretim elemanlarıyla bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunduklarını ve
İngilizce derslerine anlamlı düzeyde katkıda bulunduklarını düşünmektedirler. Homojen sınıfların
oluşturulmasını ve Türkiye’de yabancı okutmanların sıklıkla görevlendirilmesini önermişlerdir.
İngilizce Öğretim Asistanları Görüşler Yükseköğretim Kurulu İngilizce öğretimi Üniversiteler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education