Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Çalışmanın amacı, ortaokul ve liselerdeki branş öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin cinsiyet, branş, okul
türü ve okul seviyesine göre değerlendirmektir. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubu,
2013-2014 öğretim yılında Çanakkale Merkezi ile Ayvacık, Bayramiç, Biga, Çan, Ezine, Gelibolu, Gökceada, Lapseki,
ve Yenice ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel ortaokul ve liselerde görev yapan branş
öğretmenlerinden (n=363) oluşmuştur. Katılımcıların yaş ortalaması 38,3’tür (Sd=8.841). Katılımcıların %55,1’i
(n=200) kadın, %44,9’u (n=163) ise erkek branş öğretmenlerinden oluşmuştur. PERI (Personality Inventory) kişilik
ölçeği araştırmada kullanılmıştır. Kruskal Wallis Testi, t Testi ve Mann Whitney U testleri kullanılarak veriler analiz
edilmiştir. Sonuç olarak, branş öğretmenlerinin duygusal denge kişilik özelliğine “düşük yada etkili değil” düzeyinde
sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca cinsiyet, okul türü ve okul seviyesi değişkenleri ile kişilik özellikleri arasında
anlamlı farklılık bulunmazken (p > 0.05), branşlar arasında anlamlı farklılık bulunmuştur (p < 0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |