BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 11 - 18, 02.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • BTBTMÖÇ. (2014). Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine Mobil Öğrenme Çalıştayı Sonuç Bildirgesi. 09.06.2015 tarihinde http://mobilogrenme.bartin.edu.tr/files/sonuc.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), s. 01-09.
  • Çakır, R. (2013). Okullarda Teknoloji Entegrasyonu, Teknoloji Liderliği ve Teknoloji Planlaması. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 397-412). Ankara: Pegem Akademi.
  • Donaldson, R. (2011). Student Acceptance of Mobile Learning. Doktora tezi, The Florida State University.
  • Juniu, S. (2002). Implementing Handheld Computing Technology in Psysical Education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 73(3), s. 43-48.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). Proje Hakkında. 06 01, 2015 tarihinde FATİH: Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 adresinden alındı
  • Saban, M. (2013). Mobil Öğrenme: Fırsatlar ve Zorluklar. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 697-711). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sharples, M., Corlett, D., & Westmancott, O. (2002). The Design and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and Ubiquitous Computing, 6, s. 220-234.
  • Teo, T. (2011). Technology Acceptance Research in Education. T. Teo içinde, Technology Acceptance in Education: Research and Issues (s. 1-5). Rotterdam: Sense Publishers.

Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine: Mobil Öğrenme Projesinin Değerlendirilmesi

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 11 - 18, 02.10.2015

Öz

Eğitim fakültelerinde yürütülen eğitim programlarının mobil araçlarla desteklenmesi, öğrencilerin
istedikleri zaman ve yerde öğrenmelerini sürdürebilmeleri, mobil araçlarla öğrenme becerilerini üst düzeyde
geliştirmeleri ve öğretmen olduklarında bu teknolojileri etkili biçimde kullanabilmelerinin sağlanması amacıyla
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen ve Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı 2014 Yılı sosyal Kalkınma
Mali Destek Programı çerçevesinde desteklenen “Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine” projesi
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı “Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine” mobil öğrenme projesinin
değerlendirilmesidir. Çalışmada, projenin genel yapısı ve aşamaları betimlenerek değerlendirilmiştir. Proje derslerin
mobil cihazlarla desteklenmesi için gerekli alt yapı oluşturulması, derslere yönelik elektronik materyal ve
dokümanların hazırlanması, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının kullanacakları mobil araçların sağlanması,
derslerin mobil öğrenme sistemi ile desteklenmesi faaliyetlerinden oluşmaktadır. Araştırma sonunda; proje
sürecinin planlandığı gibi tamamlandığı, mobil öğrenme projesine yönelik 60 ders açıldığı; Türkçe, Fen, Sosyal, Sınıf
ve Matematik öğretmenliğine yönelik bu derslerde dosya paylaşımı yapıldığı, öğrencilere duyurular yapıldığı, sistem
üzerinde ödev verildiği, toplandığı ve notlandırıldığı, sınav yapıldığı ve notlandırıldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • BTBTMÖÇ. (2014). Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine Mobil Öğrenme Çalıştayı Sonuç Bildirgesi. 09.06.2015 tarihinde http://mobilogrenme.bartin.edu.tr/files/sonuc.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), s. 01-09.
  • Çakır, R. (2013). Okullarda Teknoloji Entegrasyonu, Teknoloji Liderliği ve Teknoloji Planlaması. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 397-412). Ankara: Pegem Akademi.
  • Donaldson, R. (2011). Student Acceptance of Mobile Learning. Doktora tezi, The Florida State University.
  • Juniu, S. (2002). Implementing Handheld Computing Technology in Psysical Education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 73(3), s. 43-48.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). Proje Hakkında. 06 01, 2015 tarihinde FATİH: Eğitimde Geleceğe Açılan Kapı: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 adresinden alındı
  • Saban, M. (2013). Mobil Öğrenme: Fırsatlar ve Zorluklar. K. Çağıltay, & Y. Göktaş içinde, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 697-711). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sharples, M., Corlett, D., & Westmancott, O. (2002). The Design and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and Ubiquitous Computing, 6, s. 220-234.
  • Teo, T. (2011). Technology Acceptance Research in Education. T. Teo içinde, Technology Acceptance in Education: Research and Issues (s. 1-5). Rotterdam: Sense Publishers.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Firdevs Güneş

Barış Çukurbaşı

Ayşe Işık

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Güneş, F., Çukurbaşı, B., & Işık, A. (2015). Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine: Mobil Öğrenme Projesinin Değerlendirilmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education11-18.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png