Email
is one of the most widely used communication tools today. Many users have
multiple email accounts for different usage purposes such as internet banking
and social media profile. That makes email an indispensable part of Internet
experience. The aims of this study are twofold. First, because email
communication is influenced by cultural context, it examines the preferred
communication ways and email usage habits of preservice teachers. Email usage
contributes to communication and teaching processes in many areas. In the scope
of the research, secondly, preservice teachers’ e-mail usage habits were
examined in terms of three dependent variables based on active/passive
self-reporting: online privacy concern, online information searching strategies
and satisfaction with life. The results showed that face-to-face conversations
are the most preferred method of communication of students to communicate with
both other students and academic staff. Despite that academic staffs prefer
primarily the email to communicate with students. Active
email users began to use email at an earlier age and smartphones are the most
commonly used device for checking emails for both active and passive email
users. The research results indicate a significant difference in favor of active
email users concerning their scores in online search strategies.
Email Preservice teachers Privacy concern Satisfaction with life Information searching
E-posta günümüzde en yaygın
kullanılan iletişim araçlarından biridir. İnternet bankacılığı, sosyal medya
profili gibi farklı kullanım amaçları da kullanıcıların birden fazla e-posta
hesabına olan gereksinimlerini arttırmakta ve e-posta kullanımını internet
deneyiminin vazgeçilmez bir parçası haline getirmektedir. Araştırmanın iki
temel amacı bulunmaktadır. İlk olarak e-posta iletişiminin kültürel
bağlamlardan etkilenmesinden hareketle Türkiye’de öğretmen adaylarının tercih
ettikleri iletişim yolları ile e-posta kullanma alışkanlıklarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. E-posta kullanımı pek çok alanda iletişim ve öğretim süreçlerine
katkı sağlamaktadır. Araştırma kapsamında ikinci olarak öğretmen adaylarının e-posta
kullanma alışkanlıkları aktif/pasif öz raporlamaları temel alınarak üç bağımlı
değişken açısından incelenmiştir; çevrimiçi mahremiyet kaygısı, çevrimiçi bilgi
arama stratejileri ve yaşam doyumu. Araştırma bulgularına göre kendini aktif ya
da pasif e-posta kullanıcısı olarak tanımlayan öğretmen adaylarının sınıf
arkadaşları ve öğretim üyeleri ile iletişim kurmak için tercih ettikleri
yolların başında yüz yüze/şahsen görüşme isteğinin geldiği bulunmuştur. Buna
karşın öğretim üyelerinin öğrenciler ile iletişim kurmak için daha çok e-posta
aracını tercih ettikleri belirlenmiştir. Aktif e-posta kullanıcıları daha erken
yaşlarda e-posta kullanmaya başlarken katılımcıların neredeyse tamamı e-postalarını
kontrol etmek için en çok akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtmiştir. Aktif/pasif
e-posta kullanıcılarının çevrimiçi ortamlarda bilgi arama stratejilerine
ilişkin puanlarının aktif e-posta kullanıcıları lehine farklılaştığı
saptanmıştır.
E-posta Öğretmen adayları Mahremiyet kaygısı Yaşam doyumu Bilgi arama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education