Starting from its first implementation, SKT has been investigated in various subject fields due to the emerging questions about its content and applicability in selecting prospective teachers. With the contribution of 355 participants including senior students and the graduates from different ELT undergraduate programs of the universities throughout Turkey, this study aimed to investigate the conceptions and suggestions of prospective ELT teachers on the new distribution of the subjects and topics in SKT in 2019. The data were collected by conducting an online survey and semi-structured interviews held with ten ELT prospective teachers. The study revealed that the new distribution of the subjects and topics in SKT was not satisfactory and relevant to select ELT prospective teachers who are competent and qualified in their fields due to substantial obliqueness in its content and administration process.
Prospective EFL teachers Subject Knowledge Test conceptions suggestions
İlk uygulanmasından itibaren ÖABT, öğretmen adaylarının seçilmesinde içeriği ve uygulanabilirliği bakımından farklı öğretmenlik alanlarında araştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye genelindeki üniversitelerin farklı ELT lisans programlarına devam eden 355 son sınıf öğrencisi ve mezun öğrencinin 2019 yılında uygulanan İÖBT İngilizce alan sınavında yer alan konu ve başlıkların yeni dağılımı üzerine görüş ve önerilerin yansıtmayı amaçlamıştır. Araştırmanın verileri çevrimiçi anket ve 10 İngilizce öğretmen adayı ile uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çalışma, İÖBT alan sınavında yer alan konu ve başlıkların yeni dağılımının içeriğinden ve uygulanış sürecinden kaynaklanan çarpıklıklardan dolayı alanlarında yetkin ve nitelikli İngilizce öğretmen adaylarının seçiminde tatmin edici ve amacına uygun olmadığı sonucunu ortaya koymuştur.
İngilizce Öğretmen Adayları Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Görüşler Öneriler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education