İnsan yaşamına birçok yönden yenilik getiren sosyal medya uygulamaları, her geçen gün kullanım alanlarını geliştirmektedir. Mesajlaşmadan alışverişe, görüntülü konuşmadan oyun oynamaya kadar birçok alanda hizmet veren bu uygulamalar, insanların dini içerikli paylaşım yapmalarına da olanak tanımaktadır. Birçok din mensubunun yaptığı gibi sayıları milyarı aşan Müslümanların da bu platformlarda inandıkları dine ilişkin paylaşımda bulunmaları gayet doğaldır. Aynı şekilde dini yönden geniş bir müfredata sahip olan İmam Hatip Ortaokulu ve İmam Hatip Lisesi’nde öğrenim gören öğrencilerin de sosyal medya uygulamalarına kayıtsız kalmayacağı söylenebilir. Bu öğrencilerin dini bilgi anlamında okulda elde ettikleri kazanımları kullandıkları sosyal medya mecralarında paylaşmaları, toplumun doğru dini bilgiye ulaşabilmesine vereceği katkı yönüyle oldukça önemlidir. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada anket yöntemiyle elde edilen veriler betimsel ve ilişkisel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada Sivas il merkezinde İmam Hatip Ortaokulu ve Liselerinde öğrenimlerine devam eden öğrencilerin sosyal medya kullanımındaki önceliklerinin ve bu kullanımlara dinin etkisinin incelenmesi hedeflemektedir. Veriler 2019-2020 eğitim öğretim yılında İmam Hatip Ortaokulu ve Liselerinde öğrenimlerine devam eden 300 öğrenciden elde edilmiştir.
Social media applications, which bring innovations to human life in many ways, are improving their usage areas day by day. These applications, which serve in many areas from messaging to shopping, from video chat to playing games, also enable people to share religious content. It is quite natural for Muslims, whose number exceeds one billion, to share their religion on these platforms, like many members of religion. It is very important for these students to share the achievements they have obtained at school in terms of religious knowledge on the social media channels they use, in terms of contributing to the society's access to the right religious information. In the study, in which the quantitative research method was used, the data obtained by the scanning method were subjected to descriptive and relational analysis. In the research, it is aimed to examine the priorities of the students who continue their education in Imam Hatip Secondary School and High Schools in Sivas city center in the use of social media and the effect of religion on these uses. The data were obtained from 300 students continuing their education in Imam Hatip Secondary Schools and High Schools in the 2019-2020 academic year.
Religious Education Education Social Media Imam Hatip Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 18 |