Günümüzde, İslamofobinin empoze edilmesinde çeşitli ortamlar kullanılmaktadır. Medya, sosyal medya, gazete, dizi ve filmler gibi birçok ortam üzerinden İslamofobi savunuculuğu yapılabildiği gibi, dijital oyunlar üzerinden de bu durum gerçekleştirilmektedir. Dijital oyunlarda yer alan İslamofobik unsurların belirlenmesi açısından ele alınan bu çalışma tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın temel amacı, dijital oyunlar içerisinde yer alan, dinî ve ahlaki kurallarla çatışan, İslamofobik algıyı besleyen unsurların tespit edilmesidir. Dijital oyunlar incelendiğinde birçok İslamofobik unsurun var olduğu tespit edilmiştir. Oyunlarda bu unsurların gizli ya da açık bir şekilde ortaya konulduğu görülmüştür. Oyun boyunca yerine getirilmesi gereken kuralların, bölümü geçmek için yapılması gerekli hareketlerin, İslam dini özelinde bakıldığında İslamofobik unsurları ihtiva eden hususlar olduğu belirlenmiştir. Araştırmada oyunlarda yer alan İslamofobik unsurların, kullanıcıların sosyalleşme biçimine etkileri, gerçek dışı algı olup olmadıkları ve bu unsurların İslamofobik algıyı ne şekilde beslediği konuları üzerinden değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır.
At the present time, various platforms are used to impose Islamophobia. Islamophobia can be advocated not only through media, social media, newspapers, TV series, and movies but also through digital games. This paper which is addressed to determine the Islamophobic elements in digital games is descriptive research. The main purpose of the research is to determine the elements which conflict with the religious and moral rules and feed Islamophobic perception in digital games. When digital games are analysed, many Islamophobic samples are determined. It has been seen that these elements are secretly or clearly revealed in games. When viewed specifically in the religion of Islam, it has been determined that the conditions that need to be completed, and the actions that must be done to pass the section during games are the issues that contain Islamophobic issues. In the paper, it has been tried to evaluate the effects of the Islamophobic samples in games on the socialization of the users, whether they are unrealistic perceptions, and how these elements feed the Islamophobic perception.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 19 |