This study aims to review the risk taking attitudes and identity status according to gender and grade level, the relationship between risk taking attitudes and identity status of young adults who are continue their university education. The study group of this study consists of a total of 1417 students studying at different departments at Gazi University, Hacettepe University, Orta Doğu Teknik University, Ankara University and Erciyes University. For data collection data of this study, Öner’s adaptation of Atttude Scale Special to Specific Ranges (BARTÖ) and Oskay’s Extended Ego Social Status Scale (EOM-EIS-2) are used. In the analysis of the research datas, t-test and of one way variance (ANOVA) are used to find out university student’s risk taking attitudes whether changeable or unchangeable under some unsteady circumstances. Moreover, analysis of canonical correlation is used to examination of the relationship between risk taking attitudes of students’ and identity status.
Risk taking attitudes Canonical correlation Ego identity status
Bu araştırmanın amacı üniversiteye devam eden genç yetişkinlerin risk alma
tutumlarını ve kimlik statülerini cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre
incelemek ve risk alma tutumları ile kimlik statüleri arasındaki ilişkiyi
ortaya koymaktır. Bu araştırmada iki veya çok değişkenli korelasyonel ve
karşılaştırma türlerine ayrılan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Çalışmanın araştırma grubunu Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta
Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi’nin
çeşitli bölümlerinde okumakta olan toplam 1417 öğrenciden oluşmaktadır. Bu
araştırmada veri toplamak için Öner’in (2009) uyarlamış olduğu Belirli Alanlara
Özgü Risk Tutum Ölçeği (BARTÖ) ile Oskay’ın (1997) uyarlamış olduğu Genişletilmiş
Ego Kimlik Statüleri Ölçeği (EOM-EIS-2) kullanılmıştır. Araştırma verilerinin
analizinde üniversite öğrencilerinin risk alma tutumunun bazı değişkenlere göre
farklılaşıp farklılaşmadığını bulmak için t testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin risk alma tutumu ile
kimlik statüleri arasındaki ilişkinin incelenmesinde kanonik korelasyon analizi
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları üniversite öğrencilerinin risk alma tutumu
alt boyutlarının cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu
bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin risk alma tutumu
boyutlarından gündelik yaşamda etik, yatırım, güvenlik ve sosyal risk alma
tutumları ile moratoryum ve dağınık kimlik statüsüyle pozitif yönde ilişki,
buna karşın başarılı ve ipotekli kimlik statüsüyle negatif yönde ilişki olduğu
tespit edilmiş ve veri setleri arasında paylaşılan ortak varyansın % 25 olduğu
saptanmıştır.
Risk alma tutumu ego kimlik statüleri kanonik korelasyon analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017