Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

5.Sınıf Öğrencilerin Öğrenme Stratejileri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 24 - 36, 31.12.2019

Öz

Öğrenme
stratejileri bir insanın öğrenmeyi daha kalıcı ve verimli hale getirmek için
kullandığı stratejiler olup geçirilen çevresel yaşantılar sonucunda
değişebilmektedir. Buna rağmen öğrenme stilleri doğuştan gelir iken öğrenme
stratejileri ağırlıklı olarak bireyin sosyal ve çevresel yaşantılarından kaynaklıdır.
Öğrencilerin öğrenebilirlik düzeylerini öğrenme stratejisi ve öğrenme stilleri
arasındaki ilişkinin varlığını ya da yokluğunu inceleyerek öğrenmeyi öğrene
bilirlikleri ölçülebilir. Bu araştırmada nitel araştırma modeli olan olgubilim
deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak Bartın İli içerisinde bir ilköğretim
okulu 2.kademe 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Alınan verilerin
yorumlanmasında betimsel analizin uygulanması sonucunda öğrenciler yürütücü
biliş stratejisine ulaşamadığını daha çok tekrar ve dikkat stratejisine
odaklandığını görmektedir. Öğrenme stillerinin kullanımına bakıldığında ise
insanların karakteristik özelliklerine göre öğrenme stilleri çeşitlenmiş.
Öğrencilerin hangi öğrenme stillerini ne sıklıkla kullandığı araştırmada
görülmektedir. Öğrencilerin öğrenme stillerini araştırmadaki bulgulara göre
incelendiğinde öğrencilerin öğrenme stillerinin düzeyleri farklılık gösterdiği fakat
hepsinin hemen hemen her stili kullandığı görülmüş ancak bir ya da iki stilin
ağır bastığı görülmüştür

Kaynakça

  • Mulyadi, D., Rukmini, D., & Yuliasri, I. (2017, Aralık). The analysis of students’ listening proficiency viewed from their different learning styles after getting the strategy ınstructions. After getting the strategy ınstructions, 7(12), 1200-1209.
  • Özer, B. (2002, Mayıs 29-31). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğrenme ve Öğretme Birinci Sempozyumu.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Çetin, O. (2013, 06). Oğuz çetin öğrenme stilleri. 03 16, 2019 tarihinde https://oguzcetin.gen.tr/ogrenme-stilleri.html. adresinden alındı
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefeleriyle kullandıkları öğrenme strateji ve öğrenme stillerinin karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-224.
  • Ekici, G., & Güven, M. (2013). Öğrenme - öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Fer, S. (2014). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karthigeyan, K., & Nirmala, K. (2013, Ocak). Learning style preference of english language learners. Educationia Confab , 2(1), 134-140
  • Özel Ekin Koleji P.D.R.H. Servisi. (2003, Mart). Öğrenme stratejileri. EMPATİ, 2(13), s. 2-10
  • Pourfeiz, J. (2014). The reletionship between prospective english teacher'multiple intelligence,emotional intelligence learning styles, and their,academic achievement. 69-70. Hacattebe Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı.
  • Sübaşı, G. Etkili öğrenme: öğrenme stratejileri. 03 27, 2019 tarihinde Kigem: https://www.kigem.com/etkili-ogrenme-ogrenme-stratejileri.html adresinden alındı
  • Şimşek, N. (2002). BiG16 ögrenme biçemleri envanteri. Egitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 33-47.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, Ş. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Investigation of the Relationship Between Learning Strategies and Learning Styles of 5th Grade Students

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 24 - 36, 31.12.2019

Öz

Learning strategies are the strategies
that a person uses to make learning more permanent and productive and can
change as a result of the environmental experiences. However, while learning
styles are innate, learning strategies are predominantly derived from the
individual's social and environmental experiences.
Students'
learning levels can be measured by examining the presence or absence of the
relationship between learning strategy and learning styles.
Phenomenology, which is a qualitative research model, was used in this
study. The study group consisted of 2nd grade 5th grade students in an
elementary school in Bartın. As a result of
the application of descriptive analysis in the interpretation of the data, the
students see that they do not reach the executive cognition strategy and focus
more on the repetition and attention strategy. In terms of the use of learning
styles, learning styles have been diversified according to the characteristics
of people. It is seen in the research which
learning styles students use frequently and how often.
When the learning styles of the students were examined according to the
findings of the research, it was seen that the levels of the learning styles of
the students differed but all of them used almost every style, but one or two
styles were dominant.

Kaynakça

  • Mulyadi, D., Rukmini, D., & Yuliasri, I. (2017, Aralık). The analysis of students’ listening proficiency viewed from their different learning styles after getting the strategy ınstructions. After getting the strategy ınstructions, 7(12), 1200-1209.
  • Özer, B. (2002, Mayıs 29-31). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğrenme ve Öğretme Birinci Sempozyumu.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Çetin, O. (2013, 06). Oğuz çetin öğrenme stilleri. 03 16, 2019 tarihinde https://oguzcetin.gen.tr/ogrenme-stilleri.html. adresinden alındı
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefeleriyle kullandıkları öğrenme strateji ve öğrenme stillerinin karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-224.
  • Ekici, G., & Güven, M. (2013). Öğrenme - öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Fer, S. (2014). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karthigeyan, K., & Nirmala, K. (2013, Ocak). Learning style preference of english language learners. Educationia Confab , 2(1), 134-140
  • Özel Ekin Koleji P.D.R.H. Servisi. (2003, Mart). Öğrenme stratejileri. EMPATİ, 2(13), s. 2-10
  • Pourfeiz, J. (2014). The reletionship between prospective english teacher'multiple intelligence,emotional intelligence learning styles, and their,academic achievement. 69-70. Hacattebe Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı.
  • Sübaşı, G. Etkili öğrenme: öğrenme stratejileri. 03 27, 2019 tarihinde Kigem: https://www.kigem.com/etkili-ogrenme-ogrenme-stratejileri.html adresinden alındı
  • Şimşek, N. (2002). BiG16 ögrenme biçemleri envanteri. Egitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 33-47.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, Ş. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mert Sağ 0000-0003-3823-5051

Kadir Yasin Şit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sağ, M., & Şit, K. Y. (2019). 5.Sınıf Öğrencilerin Öğrenme Stratejileri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 24-36.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017