Portre görüntünün tarihinde kendine
has bir tür olarak belirmiştir. Portre sadece bir insanın kendilik tasviri
değil, ortamdan kendisini ayırmak üzere çerçevelemesidir. Portrenin neyi
saptadığıyla beraber neyi dışarıda bıraktığı da önemlidir. Akıllı telefonların
bir özelliği olarak gelişen selfie; bu çerçevelemeye daha dinamik bir
performans katmıştır. Artık çekilenle çeken aynı elle bir performans
gerçekleştirmekte ve çekilen şey bir obje olmak yerine, ‘kendimi çekme eylemini
de çeken bir kendimi gösteren beni gör” eylemine dönüşmektedir. Bir starın
performans alanı ya da bir sporcunun işini performans alanı, kabiliyetini ya da
gücünü sergileme alanı olarak kullanabilmektedir. Bu açılardan bakıldığında bu
çalışmanın amacı selfie’nin kinestetik sınırı ve vaatleri saptamaktır. Yöntem
olarak argümantasyon ve selfie çalışmalarına yönelik görsel içerik analizi
kullanılmıştır. Selfie’nin türsel olarak yavaş yavaş pedagojik, holografik, ailevi
ya da hikâyesel formlara dönüşmesi (tasvir gücündeki yenilikler) bu modern
‘jenerik kimlik’ için yeni kinestetikler sunabilmekte midir?
Bölüm | Derleme Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy