İşletmeler, küresel ekonomideki yavaşlama,
finansal piyasalardaki dalgalanma, siyasi belirsizlikler, teknolojinin ve
tüketici davranışlarının değişimi karşısında pazarda yerlerini korumak ve pazar
paylarını arttırmak amacıyla her geçen gün markalarına daha fazla önem vermekte
ve yatırım yapmaktadır. İyi bilinen, güçlü ve global markalar yaratmak ise
marka yönetimi konusunda birçok değişkenin birlikte ele alınmasını
gerektirmektedir. Bu noktadan hareketle yapılmış olan çalışmanın amacı, marka
yönetimi konusunda önemli olan marka tutumu, marka imajı, marka değeri ve marka
güveni boyutlarının birbirleri arasındaki ilişkileri ve tüketici satın alma
davranışları üzerindeki etkilerini saptamaktır. Araştırmada bu kapsamda
literatürde yapılmış olan çalışmalar esas alınarak bir model geliştirilmiş ve
söz konusu model, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla Meslek Yüksekokulu’nda
2014-2015 eğitim öğretim yılında, 18 programda normal öğretime kayıtlı
öğrenciler üzerinde test edilmiştir. Analizler ile elde edilen bulgularda söz
konusu değişkenlerin birbirleri ile ilişkili ve satın alma davranışı üzerinde
etkili olduğu saptanmıştır.
Marka Tutumu Marka İmajı Marka Değeri Marka Güveni Tüketicinin Satın Alma Niyeti.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy