Bu
çalışmanın temel amacı kariyer yönetimi kapsamında uygulanan eğitim ve
geliştirme faaliyetlerinin çalışan memnuniyeti üzerindeki etkilerinin
belirlenmesidir. Çalışmanın ikincil amacı ise demografik değişkenler açısından eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yönelik değerlendirmelerin
çalışan memnuniyetinde farklılık yaratıp yaratmadığının araştırılmasıdır.
Ayrıca, kariyer yönetimi kapsamında eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin
işletmeler açısından stratejik önemi bilinirken, günümüzde yerli işletmelerin
ne kadarının bu faaliyetleri planladıkları
da sorgulanmaktadır. Araştırma, hizmet,
sanayi, ticaret ve inşaat sektörü çalışanları (440 kişi) ile
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde, ankete katılım sağlayan
işletmelerin %29,5’inde (130 kişi)
kariyer yönetimi kapsamında eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin bulunmadığının
tespit edilmiştir. Bu işletmelerde verilen eğitimlerin yalnızca oryantasyon ve
bazı iş başı eğitimlerinden ibaret olduğu anlaşılmıştır. Kariyer yönetimi
kapsamında eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin olduğu belirten diğer
katılımcıların (310 kişi) bulguları ise, kariyer yönetimi kapsamında eğitim
geliştirme faaliyetlerinin çalışan memnuniyetini olumlu yönde etkilediğini
ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy