Bireylerin, işletmelerin veya
kurumların gereksinimlerini gideren ve bu devinim sürecinde bankalara getiri
sunarak karı sağlayan kaynaklara kredi denilmektedir. Krediler, bankalara kar
sağladığından önemli bir getiri unsurudur. Dolayısıyla, bankalar için kredi
pazarlama faaliyetleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada da kredi pazarlama
ve kredilerde verimlilik ele alınmaktadır. Çalışmada bankacılığın kavramsal
çerçevesi ve tarihi gibi bilgiler verildikten sonra, kredi pazarlamaya ilişkin
açıklamalar yapılmıştır. Ardından, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
(BDDK) raporlarında yer alan veriler kullanılarak 2009-2015 dönemi için Türk
bankacılık sektöründe pazarlanan kredilerin değerlendirilmesi yapılmıştır.
Veriler, Microsoft Excel ve Microsoft Word programları kullanılarak şekiller
(grafikler) üzerinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
2009 yılında oldukça düşük olan banka kredilerinin genel dağılımı 2015 yılının
sonunda çok büyük bir yükseliş arz etmiştir. Dolayısıyla, Türkiye’deki bankalar
bir kriz halinde sadece ticari
kredi portföyüne bağlı olarak değil, bunun yanında bireysel kredi portföyüne
bağlı olarak da zararla karşı karşıya gelebilirler. Diğer krediler gibi
(devlet ve ticari krediler),
bireysel konut kredilerinin de
bankalarca sigortalanması doğru
olacaktır. Türk
bankacılık sektöründe kredi ürünlerine talep de giderek yükselmiştir. Bireysel
krediler her yıl önemli bir artış göstermiş, 2015 yılında KOBİ kredileri ile hemen
hemen aynı seviyeye ulaşmıştır. Bankalarda kredilerin toplam aktiflere oranı da
gittikçe artmaktadır. En fazla kredi kullandıran bankalar, özel bankalardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy