Bu çalışmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılı okullar arası puanlı atletizm grup birinciliği yarışmalarına katılan atletlerin sportmenlik davranışları ve spora yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından irdelenmesi, aynı zamanda sportmenlik ve spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma atletlerde iki değişken arasındaki ilişkiyi inceleyen ilişkisel tarama modeli özelliği taşıyan nicel bir araştırmadır. Metodoloji olarak, tarama modeli, çalışma kapsamında olası neden sonuç ilişkileri hakkında değerli çıkarımlar elde etmek için kullanılmıştır. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde gelişigüzel örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma örneklemi, 2018-2019 eğitim öğretim yılı okullar arası puanlı atletizm grup birinciliği yarışmasına katılan 110 (%51,2) kadın, 105 (%48,8) erkek, toplam 215 atletten oluşrmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çok Yönlü Sportmenlik Davranışı Ölçeği ve Spora Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 25.00 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve bağımsız örneklemler t-testi ve ANOVA istatistiki teknikleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre atletlerin sportmenlik davranışlarının ve spora yönelik tutum düzeylerinin cinsiyet, yaş, spor yılı ve spor yapma amacına göre anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak araştırmada atletlerin çok boyutlu sportmenlik davranış düzeylerinin ve spora yönelik tutum düzeyi yüksek seviyede olduğu, çok boyutlu sportmenlik davranışı ile spora yönelik tutum arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu durumda atletlerin sportmenlik davranışları arttıkça spora yönelik tutumları da olumlu yönde artış göstermektedir.
This study aims to examine the sportsmanship behaviours and attitudes towards sports of the athletes participating in the interschool athletics group championship competitions in the 2018-2019 academic year in terms of various variables and examine the relationship between sportsmanship and their attitudes towards sports. The study is quantitative research with a relational screening model examining the relationship between two variables in athletes. As a methodology, the screening model was used to obtain valuable inferences about possible cause-effect relationships within the scope of the study. A random sampling method was used to determine the research sample. The study sample consisted of 110 (51.2%) women and 105 (48.8%) men, a total of 215 athletes who participated in the 2018-2019 academic year inter-school athletics group championship competitions. The Versatile Sportsmanship Behavior Scale and the Attitude towards Sports Scale were used as data collection tools in the research. Research data were analysed using SPSS 25.00 statistical package program. Descriptive statistics, correlation and independent samples t-test and ANOVA statistical techniques were used to analyse the data. The significance level was determined as .05. According to the research findings, it was determined that the sportsmanship behaviours and attitudes towards sports of the athletes differed significantly according to gender, age, sports year and purpose of doing sports. As a result, it was determined in the study that the multidimensional sportsmanship behaviour levels of the athletes and the level of attitude towards sports were high, and there was a moderately positive and significant relationship between the multidimensional sportsmanship behaviour and the attitude towards sports. In this case, as the athletes' sportsmanship behaviours increase, their attitudes towards sports also increase positively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |