Y Kuşağının deneyim alanlarının diğer kuşaklara göre daha geniş olması dolayısıyla tüketim faaliyetlerinde de farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle iletişim kanallarını maksimum düzeyde kullanabilme eğilimleri bu farklılıkları daha açık olarak ifade etmektedir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye nüfusunda % 25’lik bir orana sahip olan Y kuşağı tüketicilerinin cinsiyet ve gelir özellikleri ile iletişim aracı olarak kullandıkları cep telefonlarının ve tercih ettikleri GSM operatörlerinin ilişkisi incelenmiştir. Mersin ilindeki iki üniversitenin toplam 294 öğrenci ile yapılan anket çalışmasının sonuçlarına göre bireylerin cinsiyetleri-cep telefonu markası; cinsiyetleri- GSM operatörü ve gelir-GSM operatörü arasında anlamlı bir ilişki çıkmamasına rağmen deneklerin gelirleriyle kullandıkları cep telefonu markası arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Yani tüketiciler gelirleri arttıkça daha pahalı cep telefonu markalarını tercih etmektedirler. Test edilen bir diğer hipoteze göre cep telefonu markaları ile GSM operatörleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına göre en çok tercih edilen GSM operatörü %46,6’lık bir pay ile Türkcell’e ait iken, en çok tercih edilen marka Nokia (%54,3)olmuştur. Cep telefonu satın alırken ilk sıradaki özellik, özelliklerine alışılan bir marka olmasıdır
Consists of wider experience areas for consumption activities, Generation has lots of differences from the other generations. In particularly, they also have the abilities for using communication channels with the maximum level more clearly. In this study, we examine the consumption patterns of Y generation that are represented approximately 25% of Turkey’s population. The aim of the study is to investigate the relationship among gender, income characteristics within their preferences mobile phones and GSM operators of this generation. The survey was conducted with 294 students who were also students of Mersin and Cag Universities. The result of the study indicated that there were no significant relation within individuals’ gender and mobile phone brand they used; within their gender and GSM operator they preferred, and within their income and preferred GSM operator. Besides this, there is a significant relation between their income and their preference of Mobile Phone brand. This positive relation means that when their income levels become higher depending to this their brand preference will be changed. The other hypothesis tested with mobile phone brands has a significant relationship between the GSM operators. According to the results of the most preferred GSM operator, 46.6% 'of Turkcell; while the most preferred brand is respectively Nokia (54.3%). Approximately half of them (%42) prefer the phone which has the familiar features that their phone has when they decide to buy the new one
Y generation consumption brand preference GSM operator mobile phone
Diğer ID | JA32BM46MB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 1 |