Son yıllarda teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmeler bilgi teknolojisi araçlarının da çeşitlenmesine yol açmıştır. Bu çeşitlenme sayesinde tüketiciler ve işletmeler arasında yeni iletişim kanalları ortaya çıkmıştır. Özellikle sosyal medya araçlarının insanların hayatında artan önemi ve sosyal medya kullanıcı sayısının gün geçtikçe artması firma tanıtımını yapmak, ürünlerini göstermek ve müşteri için kolay iletişime geçmek isteyen perakendeciler için önemli bir kanal haline gelmiştir. Çalışmada veriler anket formları aracılığıyla toplanmış olup 386 KOBİ niteliğinde perakende işletme ile görüşülerek anket formları yüz yüze doldurulmuştur. 386 firmanın 277’si mikro firmalardan oluşurken, özellikle süt ve süt ürünleri sektöründe yoğunluk olduğu görülmüştür. Toplanan verilerin analizinde SPSS programı aracılığıyla frekans, güvenilirlik ve geçerlilik analizleri, faktör analizleri, ANOVA testleri ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde genel olarak perakendeci işletmelerin sosyal medyaya bakışının ve memnuniyet düzeyinin olumlu olduğu ve işletmelerin bu araçları kullanım düzeyinin de yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır
In recent years, rapid developments in the field of technology have led to diversification in information technology tools.With this diversification, new channels of communication have emerged between consumers and businesses.In particular, social media tools have become an important channel for retailers who want to advertise their products, show their products, and communicate easily with customers as the growing importance of people's lives and increasing number of social media users. In the study, questionnaires were filled in face to face with 386 SMEs. 227 out of 387 SMEs are micro size firms. It was seen that there was a high concentration especially in milk and dairy products sector in these micro firms. Frequency, reliability, validity analyze, factor, and correlation analyzes, and ANOVA tests were performed through the SPSS program for the analysis of the collected data.When the results are examined, it is generally found that the retailer's views on the social media and satisfaction level are positive and that the level of usage of these tools is high
Diğer ID | JA97NC69KM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |