BibTex RIS Kaynak Göster

OTEL İŞLETMELERİNDE ESNEK BÜTÇELEME

Yıl 2005, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 16, 01.12.2005

Öz

Turizm işletmelerinin en karakteristik özelliği sektörün çok kırılgan bir yapıya sahip olması sonucunda sosyal, ekonomik ve siyasal gelişmelerden çok fazla etkilenmesidir. Dolayısıyla esnek bütçelerin otel işletmeleri açısından önemi artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, esnek bütçeleri genel olarak incelemek ve otel işletmeleri açısından önemini belirtmektir. Esnek bütçelerin hazırlanmasıyla otellerin farklı kapasite düzeylerinde hedefleri saptanabilir. Buna bağlı olarak, gelecekteki performans üzerinde tahminlerde bulunabilme olanağına kavuşulur. Ayrıca otel yönetimi tarafından otel işletmesinin sunduğu mamul ve hizmet çeşitlendirmesi ile ilgili etkin planlama yapma olanağı da sağlanır. Bu nedenle esnek bütçeler otel yönetimi tarafından bir stratejik planlama ve kontrol aracı olarak kullanılmaktadır. Esnek bütçeler sayesinde, sektörde ve genel ekonomide meydana gelen herhangi bir olumsuz durumda otel işletmelerinin üretim, satış ve karlılık konularında önceden hazırlıklı olmaları ve gereken önlemleri alabilmelerine olanak sağlanabilecektir. Böylece krizlere daha dayanıklı, finansal yapısı daha güçlü olan ve etkin çalışan otel işletmelerinin varlığı ile Türk turizm sektörü istikrarlı bir şekilde gelişebilecektir

Kaynakça

  • Uygulamaları, Gazi Kitabevi: Ankara. Garrison, Ray (1985), Managerial Accounting,Texas:Business Publications Inc. Hilton, Ronald W.(1991), Managerial Accounting, McGraw Hill, USA Horngern, Charles T. ve George Foster (1991), Cost Accounting: A Managerial
  • International Inc. Seventh Edition, Prentice Hall Kaplan, Robert S. “Flexible budgeting in an activity-based costing
  • framework”, Accounting Horizons, C. 8 No. 2, s.104-109 McWatters, Scheryl, Dale Morse ve Jerold Zimmerman (2001), Management
  • Accounting, Anaysis and Interpretatiton, Second Edition,
  • McGrawHill Irwin, London. Moore, C.L. ve R.K. Jeadicke (1976), Managerial Accounting, South
  • Western Co: Ohio. Peker, Alparslan (1988), Modern Yönetim Muhasebesi, İstanbul:Muhasebe
  • Enstitüsü Eğitim ve Araştırma Vakfı Yayın No:5 Sanders, Simon (1995), “Actively informative planning”, Accountancy, February. Schmidgall, Raymond (1990), Hospitality Industry Managerial Accounting,
  • Michigan:Educatıonal Institute of the American Hotel and Motel Association. Tucker, Marwin W. (1982), “Flexible budgeting as a management tool”,
  • American Journal of Small Business, C 6, s.10-19. Türksoy, Adnan (1998), Otel Yönetim Muhasebesi, Turhan Kitabevi: Ankara Tütüncü, Özkan (2001), Turizm, İşletmelerinde Maliyet Muhasebesi, Turhan
  • Kitabevi: Ankara. Weetman, Pauline (2003), Management Accounting An Introduction, Third
  • Edition, Prentice Hall, UK. Welsch, Gleen, R (1964), Budgeting: Planning and Control, London :
  • Prentice Hall. Williamson, Duncan (1996), Cost Management Accounting, Prentice Hall, London.

-

Yıl 2005, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 16, 01.12.2005

Öz

The major characteristic of tourism companies is its high exposure to social, political and economic events because of the fragile structure of the tourism sector. Thus flexible budgets are more important for hotels. Aim of this paper is to examine the flexible budgets and specify importance of the flexible budgets for hotels. By preparing flexible budgets, goals of the hotels would be determined for different capacity degrees. Flexible budgets allow forecasts of future performance. Furthermore, they allow hotel management to make efficient plans regarding product and service diversification. Therefore, flexible budgets are used for strategic planning and control device by hotel management. Flexible budgets allow hotels to be prepared for production, sales and profitability issues and take the preventive actions in case any unfavourable event occurs in the sector and the economy in general. Consequently, Turkish tourism sector would develop in a stable way by having hotels that have crises resistant, strong financial structure and efficient working

Kaynakça

  • Uygulamaları, Gazi Kitabevi: Ankara. Garrison, Ray (1985), Managerial Accounting,Texas:Business Publications Inc. Hilton, Ronald W.(1991), Managerial Accounting, McGraw Hill, USA Horngern, Charles T. ve George Foster (1991), Cost Accounting: A Managerial
  • International Inc. Seventh Edition, Prentice Hall Kaplan, Robert S. “Flexible budgeting in an activity-based costing
  • framework”, Accounting Horizons, C. 8 No. 2, s.104-109 McWatters, Scheryl, Dale Morse ve Jerold Zimmerman (2001), Management
  • Accounting, Anaysis and Interpretatiton, Second Edition,
  • McGrawHill Irwin, London. Moore, C.L. ve R.K. Jeadicke (1976), Managerial Accounting, South
  • Western Co: Ohio. Peker, Alparslan (1988), Modern Yönetim Muhasebesi, İstanbul:Muhasebe
  • Enstitüsü Eğitim ve Araştırma Vakfı Yayın No:5 Sanders, Simon (1995), “Actively informative planning”, Accountancy, February. Schmidgall, Raymond (1990), Hospitality Industry Managerial Accounting,
  • Michigan:Educatıonal Institute of the American Hotel and Motel Association. Tucker, Marwin W. (1982), “Flexible budgeting as a management tool”,
  • American Journal of Small Business, C 6, s.10-19. Türksoy, Adnan (1998), Otel Yönetim Muhasebesi, Turhan Kitabevi: Ankara Tütüncü, Özkan (2001), Turizm, İşletmelerinde Maliyet Muhasebesi, Turhan
  • Kitabevi: Ankara. Weetman, Pauline (2003), Management Accounting An Introduction, Third
  • Edition, Prentice Hall, UK. Welsch, Gleen, R (1964), Budgeting: Planning and Control, London :
  • Prentice Hall. Williamson, Duncan (1996), Cost Management Accounting, Prentice Hall, London.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47AY55SC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yıldırım Beyazıt Önal Bu kişi benim

Erdinç Karadeniz

Serkan Yılmaz Kandır

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, Y. B., Karadeniz, E., & Kandır, S. Y. (2005). OTEL İŞLETMELERİNDE ESNEK BÜTÇELEME. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 1-16.