Günümüzde kendine has kavramlar
ve sembollerle yeni bir iletişim tarzı sunan internet, hayatımızı birçok konuda
etkilemektedir. İnternet kullanımı denilince çoğu kişinin aklına sosyal medya
ağları gelmektedir. Yeni iletişim biçimlerini ifade eden sosyal medya,
paylaşıma ve etkileşime dayanan bir ortamda internetin yaygınlaşması sayesinde
bireyler tarafından gün içerisinde yoğun bir şekilde kullanılmaktadır.
Bireylerin interneti aktif ve yoğun olarak kullanmalarının bir sonucu olarak
ise sosyal medya bağımlılığı problemi karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın
temel amacı, sosyal medya bağımlılığına ilişkin alt boyutların üniversite
öğrencileri üzerinde incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu, tesadüfi
örnekleme yöntemi ile seçilmiş, 2018 - 2019 Güz döneminde Çukurova
Üniversitesi’nde öğrenim gören lisans öğrencileri oluşturmaktadır.
Katılımcılara uygulanan anket formunda, geçerlik ve güvenilirliği sınanmış,
“Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” ne ilişkin yargı cümleleri ve öğrencilere ait
bazı kişisel bilgiler yer almaktadır. Uygulanan faktör analizi sonucunda
toplamda altı faktör elde edilmiş, en fazla açıklama gücüne sahip olan faktör
“sosyal hayatı engelleme” faktörü olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |